פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שוחח הערב (רביעי) עם ענת דוידוב ב"איפה הכסף" ב-103FM, והתריע מפני מצב התחלואה מקורונה במגזר הערבי: "הווריאנט הבריטי משתלט על הכפרים הערביים, היכן שאחוז המחוסנים בגילאים הצעירים הוא נמוך מאוד, יחסית לאוכלוסייה הכללית. בגילאים 16-39 יש אחוז מאוד נמוך של מתחסנים, רק 25 אחוז מתוכם התחסנו עד כה".

"אני כמעט מיואש, אתה שואל אנשים במגזר הערבי, גם כאלה שאינם בשוליים אלא כאלה שנמצאים במרכז העשייה של המדינה, מדענים, גננים, גננות, מורים, אתה לא מבין למה הם לא הולכים להתחסן. אין תשובה. אין סיכוי שתבין למה. הפייק ניוז עשה את שלו בתחילת הדרך, אנשים מפחדים שיכניסו להם צ'יפים בדם. יותר מ-200 מיליון איש כבר אחרי חיסון של פייזר ברחבי העולם, ועדיין יש כאלה שמדברים על צ'יפ שארה"ב או פייזר רוצה להכניס כדי לעקוב אחרינו. זה ממש מגוחך, זה דבר מייאש. אם לא כל המדינה מתחסנת, מבין מי שמאושר לו להתחסן, אנחנו לא נצא מזה בכלל", המשיך פרופ' ברהום.

"ראשי הערים במגזר הערבי היוו דוגמה בתחילת הדרך, כולם התחסנו תחת אור הזרקורים, והמליצו לכולם לבוא ולהתחסן, כולל אימאמים, כמרים וראשי העדה הדרוזית, כולם התגייסו על מנת לשכנע את הקהילות להתחסן. יש עלייה בכמות המתחסנים במגזר, אבל היא הדרגתית מאוד וההיענות לחיסון ירודה", הוסיף.

עוד הוסיף והזהיר מפני העתיד לבוא: "אנחנו עומדים לפני שובר התשלום על חגיגות פורים. זה בדרך, לצערי הרב, כך שתהייה עלייה גם בקרב המגזר היהודי, לצערנו. הסגר הרביעי מעבר לדלת".

כמו כן, פרופ' ברהום עדכן על המצב במחלקת הקורונה של המרכז הרפואי לגליל: "אני שמח לבשר שיש ירידה מורגשת בהיקף החולים הקשים. כמעט כל החולים שמגיעים אלינו הם כאלה שלא מחוסנים, יש כ-3-4 אנשים שהגיעו מספר ימים אחרי חיסון ראשון, אבל רוב מי שמגיע גם מבין המבוגרים, הם לא מחוסנים. התחלואה בקרב ילדים לא כל כך גבוהה. 75 אחוז מהמאושפזים הם מעל גיל 50. בעבר, היה אחוז הרבה יותר גבוה של מאושפזים מעל גיל 50". 

לסיום התייחס פרופ' ברהום להודעתו של פרופסור זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, כי מיום א' יאסור על רופאים ואנשי צוות רפואי שלא התחסנו לעבוד עם מטופלים: "זו דרכו המיוחדת של פרופסור רוטשטיין להביע את הצורך למנוע את המגפה בתוך בית החולים, ואני מאוד מעריך את זה. במרכז הרפואי שלנו, לגליל, היינו בתחתית הרשימה של המחוסנים, ואני מניח שבשבוע הבא הנתונים אצלנו כבר יהיו של כ-89% מחוסנים בקרב צוותי הרפואה. אני שמח שאני חי במדינה דמוקרטית, אני לא רוצה להכריח אף אדם לקבל חיסון".