ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התראיינה הערב (רביעי) במהדורה של חדשות 12, והתייחסה לאפשרות של סגר נוסף בפסח: "הכל תלוי איך נתנהג בפתיחה הזאת. אם נראה את אותם מראות של פורים - לא יגיע פסח טוב". זאת, ברקע עליית מקדם ההדבקה שעומד כעת על 1.

"אני מאוד מקווה שלא צפוי עוד סגר. אנחנו מנסים בכל שלב לא להביא סגר או לאיים בו. אבל זה תלוי בנו", הדגישה. כמו כן, ד"ר אלרעי פרייס הבהירה כי יש להפריד בין פתיחת המשק הצפויה ביום ראשון בהמלצת משרד הבריאות, לבין פתיחת השמיים: "אם יכנס לכאן איזשהו ווריאנט עמיד לחיסון, הוא יכול להתפתח, זה יכול לקרות. אם נפתח את שערי השמיים כשאנחנו לא יכולים לוודא אכיפת בידוד, יכול להיות שכך נחזיר את עצמינו למרץ 2020 ונתחיל הכל מהתחלה". כמו כן היא הסבירה כי לטענתה, המתווה שנחתם באשר לפתיחת נתב"ג לא מבטיח פתיחה בטוחה של נתב"ג. 

בתוך כך, סגן שר הבריאות, יואב קיש, התראיין בחדשות 13 והתייחס גם הוא לאפשרות לסגר רביעי או להחמרת ההגבלות בחג הפסח, למרות הבטחותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו עושים הכל כדי להימנע מזה, אבל הפתיחה הצפויה ליום ראשון תיעשה כאשר מקדם ההדבקה עומד על 1, לכן יתכן ונצטרך שקול דברים מחדש. המגיפה מפתיעה כל פעם מחדש, אני לא מתחייב. אם לא יהיו הפתעות, נקיים את הבטחותיו של נתניהו".

הוא הוסיף: "מחר, זהו יום הבחינה האחרון, ואם לא יהיו החמרות – זה לא ישתנה והפתיחה תתבצע כמתוכנן בראשון. אבל מאוד חשוב לשמר את מקדם ההדבקה באחד ומטה, כי ברגע שהוא נפרץ למעלה קשה לעצור אותו. עם זאת בלי החיסונים, לא הייתה פתיחה".

מוקדם יותר היום, גם פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש נשאל לגבי אפשרות של סגר רביעי ולא שלל זאת. הוא הבהיר כי האפשרות אכן קיימת באם תהיה עליה בתחלואה.