מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, יערוך היום (חמישי) תדרוך לתקשורת על רקע נתוני התחלואה המעודדים של הימים האחרונים. פרופ' לוי צפוי להתייחס להמשך ההקלות הצפויות בשבועות הקרובים.

פרופ' לוי אמר בתחילת דברים כי הקורונה כבר הראתה כי היא יכולה לפגוע קשה גם בצעירים ולכן יש להמשיך לשמור על ההנחיות ולא "להתבשם מהירידה בתחלואה". בנוסף, הוא טען כי בשלב זה לא נשקלת במשרד הבריאות האפשרות לבטל את חובת הבידוד ולכן לא נבדקים מדדים לביטול החובה.

מנכ''ל משרד הבריאות התייחס גם לדבריו של פרויקטור הקורונה, לפיהם ניתן לוותר על המסכות באוויר הפתוח: "המסכה נועדה למנוע העברת מחלה, גם אדם מחוסן יכול להוות מקור להדבקה אם הוא לא עם מסיכה, בוודאי ליד ילדינו עד גיל 16. לכן אין כרגע מחשבה או עבודה לבטל את חובת המסכות בישראל. זה לא על השולחן כי אנו לא יודעים מספיק על הדבקה א-תסמינית בין מחוסנים ללא מחוסנים ויש בקרבנו לפחות 2.5 מיליון ילדים שאינם מחוסנים. יתר על כן, אם נסתכל באירופה, יש מדינות שעכשיו בגלל תחלואה החזירו את המסכות. אמנם במקומות סגורים, אך החזירו חובת מסכות".

לאחר שנשאל על האפשרות לחסן ילדין בין גילאי 16-12, השיב לוי כי "בשלב זה ישנן מספר חברות המבצעות ניסויים בנושא, ביניהן גם פייזר ומודרנה. לפי ההערכותיהן, הניסויים יסתיימו בתום האביב או לקראת תחילת הקיץ. אני מעריך שאם הניסויים יוכתרו כהצלחה, נוכל באותה תקופת זמן להתחיל לחסן את ילדינו".

"באשר להקלות נוספות, אמרנו ואני אומר, אם התחלואה תמשיך בצורה אופטימית של ירידה בכל הנתונים, וכמובן יעלה במקביל אחוז המחוסנים, אנחנו נשקול להגדיל את מספר המתקהלים במקומות סגורים ופתוחים, זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בהתקהלות בבתים, גם בספורט ותרבות, בתי כנסת ועוד. זה יידון כשנראה כיצד מתנהגת התחלואה ונהיה שבעי רצון גם בקרב העלייה במחוסנים", המשיך לוי.

מנכ''ל משרד הבריאות התייחס לאפשרות כי התחלואה תעלה בעקבות יום הבחירות שיערך ב-23 במרץ. לדבריו, ישנה עבודה משותפת בין ועדת הבחירות לבין משרד הבריאות על מנת להבטיח שהמבודדים והחולים יוכלו להצביע בבחירות. לטענתו, למרות שמדובר בסיכון, יש לקחת אותו על מנת לאפשר לכולם לממש את זכותם הדמוקרטית.

כזכור, על פי נתוני דוח אמ"ן שפורסמו הבוקר, מקדם ההדבקה הוסיף לרדת ועומד על 0.85. זאת, לאחר שאתמול עמד על 0.9. גם אחוז הבדיקות החיוביות ירד, ועומד כעת על 2.9%. מספר החולים המאומתים עומד על 2,751 וישנם 675 חולים במצב קשה.

לפי נתונים אלו, ועל אף שחג הפורים נחגג תוך התקהלויות, נראה כי מבצע החיסונים נותן אותותיו, שכן שיעור המאומתים מוסיף לרדת בעקביות ומספר החולים קשה יורד גם הוא, אם כי באופן מגמתי יותר. עם זאת, צוין בדוח כי מחלימי הקורונה מצויים לסיכון בהדבקה חוזרת מהווריאנט הדרום אפריקאי וכן מזה הברזילאי. על כן, גם למחלימים מומלץ להתחסן בהקדם.