מרכז הידע והמידע של אגף המודיעין של צה"ל (אמ"ן) הודיע הבוקר (ראשון) כי 773 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה. זאת, מתוך 26,375 בדיקות שבוצעו אתמול, ששיעורן החיובי עומד על 2.9%.

עוד נמסר, כי 633 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מתוך 32,026 חולים פעילים, וכי מספר הנפטרים עומד על 5,981, לאחר ש-12 חולים נפטרו כתוצאה מן הנגיף ביום שישי.

מהדו"ח עולה כי נראה שמבצע החיסונים נותן את אותותיו. מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה יורדים בעקביות, אך היקף התחלואה עודנו גבוה יחסית. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומקדם ההדבקה ירד בחדות בשבוע האחרון. סימנים אלה מעידים על צמצום בהיקף ההדבקות. מספר החולים במצב קשה גבוה יחסית (כ-650 בממוצע שבועי), אך ממשיך לרדת בהדרגה. חרף ההתפתחויות החיוביות, המשך ההקלות עלול להביא לעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו.

עוד עולה מהנתונים, כי החיסונים יעילים, בפרט עבור מחלימים - מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים דומים, כגון הזן הברזילאי. על כן, מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם. המרכז האמריקני לבקרת מחלות הכריז כי לא מוכרים סיכונים בטיחותיים בחיסון מחלימים ומשורת מחקרים עולה שמנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים מפני הווריאנטים הקיימים. מדיווחים ראשוניים עולה כי מחלימים שסובלים מתסמינים מתמשכים גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם לאחר קבלת מנת חיסון.