פחות משבוע חלף מאז שנתן ה־FDA האמריקאי אישור חירום לחסן בני נוער בגילי 12־16 מפני קורונה, בחיסון שפיתחה חברת פייזר - ובכירים במערכת הבריאות מעריכים כי כבר בעוד כשבוע יחל מבצע החיסונים גם בישראל.

"בשל המצב הביטחוני לא רוצים להעמיס על המערכת, אבל סביר להניח שכבר בתחילת השבוע הבא נתחיל לחסן בני נוער צעירים בישראל", מסביר בכיר באחת מקופות החולים.

עוד אמר גורם אחר במערכת כי "מדובר במאות אלפי אזרחים נוספים שיסייעו, הלכה למעשה, בסיום המערכה נגד הקורונה בישראל. בזמן שבעולם עדיין סופרים גופות – אנחנו סופית נוכל לצאת מהמגיפה ולוותר על המסיכות גם בחללים הסגורים, ובכלל לוותר גם על כל שאר המגבלות".

בשבוע שעבר הודיע מינהל התרופות והמזון האמריקאי, ה־FDA, כי החיסון נגד נגיף הקורונה שפיתחה חברת פייזר אושר לשימוש בקרב בני 12־16. כעת האוכלוסייה היחידה אשר החיסון טרם אושר לשימוש בה כוללת ילדים מתחת לגיל 12 ואלרגניים.

מיד עם פרסום דבר אישור החירום שניתן לחיסון, בירך משרד הבריאות על הבשורה. צוות טיפול מגיפות וועדת החיסונים יקיימו דיונים בנושא, תוך התייחסות לסוגיית היעילות והבטיחות, ויגישו את המלצתם למשרד הבריאות. במקביל להתייעצויות, משרד הבריאות נערך יחד עם קופות החולים להתחלת מבצע החיסונים אצל בני הנוער.

בתוך כך, על פי נתוני משרד הבריאות - ביממה האחרונה אומתו 30 ישראלים לקורונה. כיום בישראל יש פחות מ־750 חולים מאומתים פעילים, ומספר החולים קשה עומד על 73 בלבד, ובהם 31 מונשמים.

גם שיעור הבדיקות החיוביות נותר נמוך במיוחד, ועומד על 0.1% בדיקות חיוביות מתוך יותר מ־21 אלף בדיקות שנעשו.

מספר המחוסנים במנה הראשונה חצה את ה־5.4 מיליון, ומספר המחוסנים במנה השניה מתקרב ל־5.1 מיליון. בכך עומד שיעור המתחסנים בישראל על יותר מ־58% במנה הראשונה וכ־55% במנה השנייה.