לאחר יותר משנה בצל מגפת הקורונה, הלילה (בין שני לשלישי) בחצות בוטלו כל מגבלות הקורונה בישראל, למעט חובת עטיית המסכות במקומות סגורים. ביטול ההגבלות נעשה לאור החלטת שר הבריאות יולי אדלשטיין שלא לבקש את הארכתן.

החלטת השר התבססה על התחלואה הנמוכה והיציבה שנמשכת מזה זמן רב, על אף פתיחה רחבה מאוד של המשק ומערכת החינוך. עם הסרת התקנות, ההגבלה היחידה שתישאר בתוקף היא חובת עטיית מסכות בחללים סגורים.

בנוסף, המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יוותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס התראיינה בשבוע שעבר בערוץ 12 ואמרה בנושא כי "התחלואה בישראל ירדה ואנחנו מאוד רוצים לשחרר, אבל האתגר הוא לוודא שלא נכנסת תחלואה מבחוץ. שם ההגבלות אפילו תוחמרנה. זו הפרצה שלנו ורוצים לחזק אותה. הגדרנו מיהן המדינות בסיכון מירבי".

"ביטול התו הירוק מאפשר כניסה ללא הגבלות לכלל המקומות ולכל הסקטורים. החל מהיום ה-1.6, לא תידרש יותר הצגת תו ירוק או הצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף. הכניסה תתאפשר לכל אחד, לרבות ילדים ומבוגרים שאינם מחוסנים, בכל המקומות שפעלו עד כה תחת התו הירוק, כגון בתי מלון, מסעדות, אולמות וגני אירועים, אצטדיוני ספורט ועוד", כתבו במשרד הבריאות בהודעה לעיתונות.

"ביטול התו הסגול קובע כי לא יחולו מגבלות על התקהלויות או תפוסות. כלל המקומות יכולים לפעול כבשגרה, ללא הגבלת כמויות קהל, הגשת מזון ותנאים מיוחדים אחרים שנקבעו להפעלת המקום. הקלות אלה יחולו גם על מקומות עבודה ותחבורה ציבורית", הוסיפו.

עם זאת, ישנן עדיין מגבלות שימשיכו להיות בתוקף:

  • חובת עטיית מסכה במרחבים סגורים, 
  • חובת בידוד לכל מי שלא התחסן או החלים ובא במגע עם חולה קורונה מאומת.
  • חובת בידוד לחוזרים ממדינות בסיכון גבוה (ע"פ הרשימה שמתעדכנת מעת לעת באתר משרד הבריאות).
  • חובת בדיקה לכל הנכנסים לישראל, לרבות מחוסנים ומחלימים. (החל מה-1 ביוני בדיקה זו הפכה להיות בדיקה בתשלום).
  • חובת בדיקת קורונה 72 שעות לכל היותר לפני כניסה לישראל.