מערך בדיקות הקורונה בבנימינה, שעלתה לכותרות בעקבות התפרצות הקורונה בקרב בתי הספר במועצה, המשיך לפעול גם היום (שלישי) לגילוי מאומתים נוספים. שכן, אתמול פורסם כי המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה הפכה צהובה, בהתאם למודל הרמזור, ומספר החולים הפעילים בה הוא הגבוה במדינה.

בנט בנתב"ג. צילום איתי בית און לעמ, סאונד ניר שרף לעמ

בבית הספר היסודי "אמירים", החליטו על השבתת הלימודים בכיתות ג'-ו', ועברו ללמידה מרחוק. אחת ממובילות הנהגת בית הספר, סיפרה לוואלה! כי "יש לזה מחיר ואי נוחות. ההתעקשות של משרד החינוך לקיום למידה פרונטלית אינה תורמת לצמצום התחלואה, ועלולה אף לפגוע בבית הספר של החופש הגדול ואף מעבר לכך לתוך הקיץ".

מנהל מועדון הכדורסל במועצה, עופר צדקה, התראיין גם הוא לוואלה! וטען כי מרבית המדריכים חוסנו. "ליתר ביטחון, שלחנו אותם שוב להיבדק". אלא שבהמשך הודה: "היינו שאננים, נקווה שלומדים מזה".

בעקבות ההתפרצות, בוטל במועצה טורניר הכדורסל השנתי לזכור של הנער המנוח תושב המקום. עם זאת, מהלך ההופעות באמפי שוני, צפוי להתקיים כסדרו. 

בדיקות קורונה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
בדיקות קורונה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

ראש המועצה המקומית, איתי ויסברג, הבהיר לכתב וואלה! כי "האירוע בשליטה" והעריך כי כמות המאומתים תמשיך להאמיר, אך סבר כי מדובר בהתפרצות שמקורה בעיקר בילדים ונוער שאינם מחוסנים.

במהלך היום, התייחס לעליה בתחלואה גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, שהדגיש כי מדובר בהתפרצות חדשה, והבהיר כי הצעדים שינקטו בהתאם לכך, מטרתם למנוע את שרשראות ההדבקה.

"מרגע זה כל מי שנכנס לנתב"ג נמצא עם מסכה נקודה, בלי חריגים. וכן מאה אחוז מהאנשים שנכנסים למדינת ישראל ייבדקו בדיקת PCR. אנחנו מודעים לבעייתיות וראינו את התורים ולכן לפני יומיים-שלושה נתנו הוראה להגדיל את מספר עמדות הבידוק וזה כבר בוצע", פירט ראש הממשלה.

כזכור, אירוע ההתפרצות החל ככל הנראה על ידי חולה מאומת אחד שהתגלה בבית ספר במועצה, ובד בבד הוביל להדבקה של עשרות. כמו כן, מאתמול אובחנו 125 חולים בנגיף כאשר 67 מתוכם התגלו היום. אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-0.3%.