משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אמש אובחנו 113 חולי קורונה בישראל. מדובר בירידה לעומת היממה שקדמה לה, אך אחוז הבדיקות החיוביות דווקא עלה מ-0.4%  שלשום ל-0.57% אתמול. מספר החולים קשה נותר יציב ועומד כעת על 26 מתוכם 17 מונשמים, כמו כן גם מספר הנפטרים נשאר יציב ועומד על 6,429. 

בנוסף לכך, הרצליה ותל אביב הפכו לערים צהובות לפי מתווה הרמזור. בנימינה ממשיכה להיות היישוב האדום היחיד בישראל, מודיעין וכוכב יאיר הוגדרו בצבע כתום. עוד ביישובים הצהובים שבהם זוהתה עלייה בתחלואה: כפר סבא, צופים ואביאל.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי מספר המאומתים הגדול ביותר מאז אתמול היה בקרב החוזרים מרוסיה, ועמד על שישה חולים. מתורכיה נכנסו ארצה ארבעה חולים מאומתים, מיוון שלושה חולים ומברזיל, גאורגיה, בולגריה ובריטניה נכנסו מאז אתמול חולה מאומת אחד בלבד. 

הערב, קבינט הקורונה בהרכבו החדש צפוי להתכנס בפעם הראשונה. במהלך הדיון, שיתקיים בהשתתפות כלל החברים, יוצגו הצהרת תמונת מצב והמלצות משרד הבריאות. כמו כן, ידונו בנושא הכרעה בין שתי אסטרטגיות - המשך המדיניות הקיימת, של פעולות ממשלתיות שלא פוגעות בשגרת החיים ובמשק, או מעבר להגבלות שגם ישנו את סדר היום במדינה.

מוקדם יותר היום, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התראיין בכאן ב' ודן באפשרויות שעל הפרק לשם בלימת עליה מאסיבית בתחלואה. "נקבל החלטות מורכבות", כך פתח את דבריו. "מהירות ההידבקות היא הבעיה המרכזית, יש ירידה גם ביעילות החיסון". פרופ' אש הסביר כי על הציבור להבין את חשיבות העלייה בתחלואה, שצפויה לגרור בהמשך הטלת מגבלות נוספות. "אנחנו לא רוצים להטיל מגבלות, אבל אנחנו גם לא רוצים לראות אלפי מאומתים, זה יביא לתחלואה קשה", טען.