מערכת הבריאות כולה – כשאליה הצטרף אתמול גם ראש הממשלה נפתלי בנט – מאיצה בבני נוער בני 12־15 למהר ולהתחסן נגד נגיף הקורונה. זאת על רקע ההתפרצות של הזן דלתא בכמה מוקדים ברחבי הארץ. אולם, מה דעתם של בני הנוער שנקראים להתחסן? מתברר שהדעות חלוקות, ובניגוד לעמדת מערכת הבריאות - אין תמימות דעים בעניין זה.

מוריה ציוני, בת 14 מעפולה, בחרה להתחסן. “חששתי להתחסן, אבל בסופו של דבר עשיתי את זה, כי אני מבינה שלכל אחד ואחת מאיתנו יש השפעה על מה שקורה במדינה”, אמרה. “אני יודעת שגם אם אחלה, כנראה אצא מזה. אבל אם לא אתחסן, אדביק אחרים - ולכן הלכתי להתחסן”.

חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

לעומתה, דוד בר, בן 15 מרעננה, לא מתכוון להתחסן. “לא הלכתי להתחסן כי אני מאמין שעושים מהקורונה יותר ממה שהיא”, אמר. “גם ההורים שלי שהתחסנו, היום מצטערים על זה וחושבים שזה היה מיותר. פתאום כשהתחילו לחסן ילדים אז שוב יש יותר חולים? הם משקרים, רק כדי לגרום לנו לקבל את הזריקה”.

יובל פדידה, בת 13 משוהם, עוד מתלבטת. "לדעתי, בשלב זה לא צריך לחסן ילדים מתחת לגיל 16", אמרה. "זאת משום שהחיסון לא נבדק לאורך זמן ויכול ליצור בעיות בעתיד. למשל, בעיות גדילה או בעיות בפוריות. בנוסף, יש מחקרים שמראים שהחיסון בקרב ילדים מתחת לגיל 16 יכול לגרום לדלקת בשריר הלב. יש גם סיכונים נוספים ועוד בעיות. לסיכום, אני חושבת שצריך לחכות עוד קצת, לפני שמחליטים אם להתחסן או לא".

נפתלי בנט קורא לבני נוער להתחסן נגד הקורונה (צילום: עומר מירון /לע"מ)

אור קפלן, בן 16 , הבחין בשינוי במגמה. “בהתחלה, הרבה מהחברים שלי לא מיהרו להתחסן”, סיפר. “אולם, נראה שבימים האחרונים דברים משתנים. דיברנו בינינו וכנראה שהחברים שעדיין לא התחסנו – ילכו להתחסן בימים הקרובים.

אריאל כהן, בן 10 מרחובות, שוטט אתמול אחר הצהריים עם הוריו בקניון. למרות שהוא עדיין לא בגיל המומלץ להתחסן, הוריו והוא משוכנעים כי כאשר יתאפשר - יהיה עליו להתחסן כמו שני הוריו. "החיסון עבר בדיקות משמעויות ומיליונים בארץ ובעולם כבר חוסנו", אמר. "זה הדבר הנכון ובכוונתי להתחסן".