התפשטות התחלואה בישראל נמשכת, כאשר משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ב-231 יישובים במדינה יש כבר לפחות חולה קורונה אחד. בנוסף, 293 בני אדם אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה, מתוך 67,895 בדיקות שנעשו, כ-0.5%. 

כמו כן, מצבם של כ-24 חולים מוגדר קשה, ו-16 אנשים מונשמים. לגבי המתחסנים, 5,582,560 קיבלו את המנה ראשונה, ו-5,166,536 קיבלו את המנה השנייה.

הרשויות בנימינה-גבעת עדה, כפר סבא, כוכב יאיר וצופים סומנו בצבע אדום, ללא שינוי, שלוש רשויות, מודיעין-מכבים-רעות, הרצליה ורמלה, שנוספה היום, סומנו בצבע כתום, חמש רשויות מומסנות בצהוב, ביניהן רובע בתל אביב.

בתוך כך, זוג ששהה במלון לאונרדו ים המלח בין התאריכים 23 ל-26 ביוני, אובחן כחיובי לקורונה על אף שהיה מחוסן. משרד הבריאות פנה לכל מי ששהה במלון והשתתף בהרקדות בתאריכים הללו וביקש ממנו להיבדק "גם אם הוא חסר תסמינים".

מצה"ל נמסר כי נכון להבוקר 27 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. נכון לאתמול 359 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

עם זאת, במקביל נרשמת עלייה במספר בני הנוער שהתחסנו. ספי רויטבליט, מנהלת חמ"ל חיסוני הקורונה בקופת חולים כללית, שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לנתוני ההתחסנות בקרב בני הנוער: "אנו בהחלט רואים עלייה משמעותית והיענות של בני הנוער להגיע למתחמים, גם לאור הקריאה של בנט וגם לאור הפרסום המסיבי שלנו".

"מבחינת מתחסנים בגילאי 12-15 הבוקר נעבור את ה-40 אלף, ב-117 נקודות חיסון כאשר אתמול חיסנו סביב ה-7,000 נערים. בתוך כך, צפויים להגיע עוד בני נוער, היעד שהציב ראש הממשלה הוא להגיע לפחות ל-50 אחוז מהם, יש זמינות תורים מצוינת ואנו מקבלים בלי וללא זימון תורים", הוסיפה. 

בהמשך דבריה, התייחסה רויטבליט לתגובות החיסון אצל הצעירים: "אנו עוקבים מדי יום על תופעות לוואי, עד כה לא דווח עליהן. בסך הכל בארה"ב חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון ילדים וגם שם לא נצפו תופעות לוואי, החיסון בהחלט עושה את שלו".

"יכול להיות קצת חום או נפיחות במקום הזריקה, אותן אנו מכירים מחיסונים נוספים ולאו דווקא מחיסוני הקורונה. אנו משערים שנגיע לפחות ל-50 אחוזים מבני הנוער, לשם אנו מצפים ויש התעוררות יפה. נעשה כל מה שניתן כדי להגיע", המשיכה. 

על מלאי החיסונים אמרה כי "יש מלאי כרגע,  מה יהיה בשלב מאוחר יותר אני לא יודעת. החיסונים בתוקף עד סוף חודש יולי, אין לנו כוונות לזרוק חיסונים לפח. אנו מתמודדים עם לא מעט בעיות במבצע המורכב הזה".