נשיא אסותא, פרופ' שוקי שמר, התייחס לנתוני התחלואה בקורונה בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM ולאפשרות כי אזרחי ישראל יתחסנו בפעם השלישית: "זה עניין של זמן עד שיאושר פה חיסון שלישי, בטח על פי עבודות שעשו בתל השומר לאותם אנשים מבוגרים שיקבלו חיסון מהראשונים. רואים חשוב לעשות להם בדיקה סרולוגית שמשום מה לא עושים אותה - נושא הנוגדנים בעל משמעות רבה מאוד".

שמר התייסח לפערים בנתונים המתפרסמים במקומות שונים: "הבלבול קיים באופן מלאכותי לפי דעתי, כי המספרים בסך הכול די ברורים. מה שחשוב מהן המגמות ואנחנו נמצאים במצב שנגיף דלתא קיים אצלנו. הוא מדביק יותר אנשים ויש יותר אנשים שחולים קשה אבל עדיין אין איום על מערכת הבריאות".

עוד אמר שמר כי "כל אותם דברים שחווינו בגלים הקודמים, הסגרים והמגבלות שעשו, היו צריכים למנוע תחלואה ותמותה, אבל בעיקרם רצו למנוע את התמוטטותה של מערכת הבריאות. מערכת הבריאות שלנו חזקה והוכיחה עצמה בגלים הקודמים. עכשיו המספרים קטנים ולא מהווים איום על יכולת מערכת הבריאות לטפל בהם".

שמר נשאל אם לדעתו אנחנו בדרך לגל תחלואה רביעי ואמר: "לפי דעתי לא, אמנם המאומתים מספרם יעלה וילך וכך גם החולים קשים. השאלה היא מה נעשה בעקבות עלייה בתחלואה. אנחנו נמצאים במצב שבערך 60 אחוז מהאוכלוסייה מחוסנת, יש לנו כארבעה מיליון שלא התחסנו. הם אנשים שצריכים מאוד להיזהר וצריך לשמור עליהם, בעיקר על הקשישים". הוא המשיך ופירט נתונים מטרידים: "יש לנו 400 אלף איש מעל גיל 65 שלא התחסנו, וגם אגב נמצא בקרב המחוסנים המבוגרים שכמות הנוגדנים אחרי חצי שנה יורדת והולכת".

בנוסף לכך, שמר נשאל מה לדעתו יבלום את התחלואה, הוא ענה: "ההתנהגות של כל אחד מאיתנו, הצעדים שעושים כיום הם צעדים מדודים. יש שתי אפשרויות – למגר את המחלה, המשמעות של זה עוד פעם סגר ואמצעים חריפים והרס הכלכלה; ויש מצב שאנחנו צריכים לחיות עם מחלה שקיימת, מחלה גלובלית כלל עולמית".

"אני שמח שבשדה התעופה עושים פעולות כדי שכל מי שנכנס לארץ יעשה בדיקה ויהיה בידוד עד שהבדיקה שלילית, אני חושב שצריכים בדיקה שנייה אחרי ארבעה ימים", הדגיש, "אני חושב שאנחנו צריכים להית מוטרדים בלמנוע את כניסת המוטציה הבאה שייתכן שהחיסון לא יגן מפניה. יש להיערך לבואו של ווריאנט חדש. כמו שלא נערכנו לבואו של נגיף הדלתא. הרי הוא נכנס לארץ, הוא לא התפתח בארץ". הוא סיכם: יש לסתום את הפרצה של שדה התעופה, דיברנו גם עם ראש הממשלה בתפקידיו הקודמים על זה שצריך לדאוג מהעובדה ישראל היא כמו אי יש לה פתח כניסה אחד".