מנתוני משרד הבריאות שפורסמו אתמול (שני) עולה כי 915 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה אחת. זאת מתוך 51,419 בדיקות שנערכו. בעקבות כך שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.8%. מספר החולים במצב קשה עומד על 60, כאשר 12 מהם מונשמים.

במפקדת אלון של פיקוד העורף מעריכים כי תוך שבועיים מספר המאומתים היומי בישראל יגיע לכ-3,500, כאשר בשבוע הבא המספר כבר יעמוד על למעלה מ־2,200. בהתאם להערכות הללו מתכנן פיקוד העורף מחדש את כוח האדם במפקדת אלון כחלק מהניסיון לקטוע את שרשראות ההדבקה. בפיקוד העורף מבקשים להתייצב על כ־1,700 חוקרים.

בישיבת הממשלה שנערכה אתמול דנו השרים בין השאר גם בעלייה בנתוני התחלואה מנגיף הקורונה בתקופה הקרובה. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבה: "רוצה לומר באופן ברור - החלטות הממשלה אינן המלצות, הן מחייבות. מי שיפר - ישלם. מסיכה במקומות סגורים היא חובה, לא המלצה. שמירה על בידוד – זו חובה, לא המלצה. אלו הן חובות של האזרח, ואנחנו נעמוד עליהן".

במשרד לביטחון הפנים נערכים לקראת אכיפת השמירה על התו השמח ממחר. במסגרת זו יוקצו מאות שוטרים וכ־1,600 פקחים עירוניים שאמורים לוודא שלאולמות האירועים ברחבי הארץ שבהם מתקיימים אירועים עם מעל מאה איש נכנסים רק מחוסנים, מחלימים, ומי שיש ברשותם תוצאת בדיקה שלילית מ־72 השעות האחרונות בטרם האירוע.

כמו כן, יוודאו השוטרים והפקחים כי כל הנוכחים באולם עוטים מסיכות על פניהם, למעט כשהם אוכלים. השר לביטחון הפנים עמר בר־לב ציין אתמול: "הדגש המיידי הוא על פיקוח בשמירת התו השמח באולמות השמחה. הפקחים העירוניים יוודאו שהאירוע מתקיים על פי הנהלים, ואין כוונה ששוטרים ופקחים יפרצו לאולמות וישלפו חוגגים בכוח. האכיפה תתבצע ברוגע, בהידברות ובהסברה מתמשכת״.

מחר צפוי להתכנס קבינט הקורונה, שם יצטרכו השרים לקבל החלטות שמטרתן הורדת נתוני התחלואה וסגירת הפרצות בנתב"ג. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר אתמול לקראת הדיון: "נמשיך עם התו הירוק כדי להמשיך את שגרת החיים ולהימנע מהגבלות קשות יותר. צריך להיות מוכנים שהתו הירוק ילווה אותנו הרבה זמן קדימה. לא נכון ואסור לזלזל באף אחת מההנחיות שלנו, אסור להיכנס לשאננות כדי שלא נגיע לצעדים קשים יותר בהמשך".

במשרד הבריאות ישנם כאלה הסבורים כי לאור המצב יש צורך להרחיב את התו הירוק ולהפעיל אותו בכל התכנסות, ולא רק באולמות אירועים. בימים הקרובים צפויים השרים להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים בענפים שונים במשק, שעליהם צפוי לחול התו הירוק במקרה של עלייה בנתוני התחלואה.

במקביל, ידונו השרים על הגבלות נוספות בנתב"ג, בין השאר הרחבת רשימת המדינות האדומות שאליהן אסור לטוס ודרישה כי כל השבים מחו"ל יחויבו לשהות שבוע בבידוד, ולאחר קבלת תוצאת קורונה שלילית הם יוכלו לצאת מהבידוד. בכל מקרה, שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר אתמול כי אין כוונה לסגור את נתב"ג.