ממלא מקום מנכ"ל קופת חולים כללית, אלי כהן שוחח היום (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על מבצע החיסון השלישי וחשף כי עד כה קופת חולים כללית הצליחה עד עכשיו לחסן קרוב ל-23 אלף מאוכלוסיית היעד ביממה וחצי. "זה קצב מטורף וגם נקבעו תורים קדימה ל-115 אלף איש. אנו רואים היענות יפה מאוד של האוכלוסייה וההבנה שלהם של הסיכון אל מול האפשרות שהמדינה מעניקה להם, אני מוכרח להגיד שרוב האנשים מקבלים את החיסון וממשיכים האלה". 

"במרכזי הדיגום יש היענות יפה מאוד. אנשים מבינים שמדינת ישראל היא חלוצה עולמית, ואין אף מדינה בעולם שנמצאת במצב שלנו, ולכן ברור שבמקום הזה אנו יוצרים תקדים עולמי. צריך לזכור שאמנם אין אישור FDA אך יש הרבה מחקרים שמראים, ואני חושב שכל האנשים גם קוראים עיתונים ורואים את התחלואה הקשה", הוסיף. 



בהמשך, התייחס כהן גם לנתוני התחלואה ואמר כי "על פי הדוח של משרד הבריאות אנו כבר עם 90 חולים קשים, מחציתם מונשמים, ובערך חצי מחוסנים אם כי בקרב החולים הקשים מספר המחוסנים קטן יותר. האוכלוסיה שזכאית לקבל את החיסון היא באזור 1.5 איש, אנו צופים להיענות של כ-80 אחוזים, ושזה רק ימשיך ככה. אני רוצה לקרוא לכל אלו שלא התחסנו בחיסון הראשון והשני להגיע ולהתחסן". 

בסיום, אמר ממלא מקום מנכ"ל קופת חולים כללית בתגובה לדרישת ראש הממשלה בנט להגביר את קצב ההתחסנות  ואמר: "רה"מ רוצה שהמבצע הזה יהיה כמה שיותר מהר, גם אנו נערכים לכך והולכים לפתוח את המתחמים המפורסמים שלנו. הקצב שלנו הוא 20 אלף ביום ואנו רוצים להגיע לאזור ה-50 אלף ביום, כמובן לטובת אוכלוסיית המבוטחים שלנו. ההחלטות הן לא החלטות שרירותיות". 

"צריך לנטר את התחלואה ולראות מה ההרכב שלה, בחולים הקשים רואים משקל גבוה יותר של האוכלוסייה המבוגרת. אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי שמדינת ישראל לא תהיה בסגר, המטרה של כולנו היא שנעביר את החגים בחיק המשפחה ולא בסגרים", סיכם.