קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר (שלישי) ובמסגרתו, צפויה לעלות ההצעה לפיה החוזרים מרוב מדינות העולם יחויבו בבידוד של שבעה ימים. בכך, מספר המדינות שיחול איסור לטוס אליהן, יקטן. תשקל גם החזרת התו הירוק במתכונתו המלאה יחד עם מסכות בחלל פתוח בהתקהלות של מעל ל-20 איש.

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון היערכות לפתיחת שנת הלימודים, קרדיט: עומר מירון, לע"מ

ההצעה מגיעה ברקע התחלואה הגבוהה, שכן מאתמול אובחנו כ-2,441 מאומתים לנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-2.96%. זאת ועוד, סך החולים הפעילים עלה ל-20,437, בהם 217 במצב קשה ו-43 מונשמים. 

בנוסף, על פי דיווח בחדשות 12, ראש הממשלה נפתלי בנט מכין את הקרקע להחמרה בהגבלות לאור הנתונים, מתוך הבנה כי יתכן והמדיניות הנוכחית איננה מספיקה להדיפת העליה במספר החולים קשה. "אנחנו רואים הכפלה בחולים הקשה, בעוד עשרה ימים יהיו 400 חולים קשים, בעוד חודש ל-1,600, תקווה זו לא תוכנית חדשה, אנחנו עם אצבע על הדופק אבל יתכן שנדרש לצעדים כואבים. המאמצים שנעשו עד עכשיו יתכן והם לא מספיקים", כך צוטט במהדורה המרכזית.

רק לאחרונה הרחיב קבינט הקורונה את רשימת המדינות שהוגדרו כמדינות ברמת סיכון מירבי, כשהאחרונות שנוספו לרשימה היו בריטניה, גאורגיה, קפריסין וטורקיה. רשימה זו מחייבת אישור ועדת חריגים, והשבים מהן ידרשו בבידוד מלא גם אם חוסנו או החלימו.