ראש עיריית טבריה, בועז יוסף, שוחח היום (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחס לאירוע החריג שהתרחש בעיר, בו אדם שנעצר ונאזק בידי שוטרים כיוון שהסתובב בקניון בטבריה ללא מסכה איבד את הכרתו כשהוא אזוק. "ראיתי את הסרטון. עוד בשלב הראשון שבו השוטר ניגש לבחור, אומר לו שהוא לא עוטה מסכה וביקש ממנו להזדהות בשיא העדינות", אמר. 

"הבחור לא רצה להזדהות, ואז אשתו התערבה בצעקות 'אכלנו גלידה, שתינו יש לנו אישור רפואי'. כל הסיפור יכל להיגמר בחמש שניות. תן את תעודת הזהות שלך, קבל דוח, לך לבית משפט תמציא את כל הסיפורים בעולם", הוסיף, "הוא לא שיתף פעולה ואחר כך ברח לשוטרים. השוטרים אמונים לבצע את האכיפה".

בהמשך דבריו התייחס לכוח שהופעל כלפי הבחור: "אני לא מבקר המשטרה ולא דובר אבל ראיתי את כל הסרט מההתחלה, המשטרה אמורה לשמור עלינו לאכוף את החוק עבור כל תושבי מדינת ישראל. המלחמה הזאת בקורונה היא מלחמה לכל דבר ועניין, אדם מסתובב כביכול עם אקדח ביד. האקדח הוא הפה שלו שהוא יורק, ואז הוא מדביק אחרים".

"טבריה הפכה לעיר כתומה, יש לנו 126 מאומתים. אנחנו לא צריכים להיות אדומים, להגיע לסיפור של סגר. יש את משטרת ישראל שאמונה לאכוף את החוק. רק אתמול אמרו בטלוויזיה למה המשטרה לא אוכפת", המשיך. 

לטענתו, האירוע היה צריך להסתיים בחמש שניות, לאחר הזדהות של המעוכב: "אז אם כל אחד לא יזדהה, אין משטרה ואין אכיפה. אנחנו צריכים לדאוג לכך שלא ימשכו ההדבקות, לעטות מסכות ולשמור על כל הכללים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "לצערנו, שוב אנו עדים לניסיון להכפיש את פעילות השוטרים תוך שימוש בתיעוד חלקי ומגמתי שמציג רק את רגעי המעצר ולא את מה שקדם והוביל להם. אמש, במהלך משמרת במרכז קניות בטבריה, שוטר זיהה זוג ללא מסכה, ניגש אליהם וביקש מהם להזדהות לצורך רישום דוח. כפי שניתן לראות במצלמות הגוף של השוטר, הבעל סירב להזדהות, התעלם מקריאותיו החוזרות של השוטר והחל לעזוב את המקום , כשהשוטר הולך בעקבותיו וכל העת שב ומבקש ממנו להזדהות".

"חרף האמור, החשוד התמיד בסירובו ועל כן נאמר לו כי הוא מעוכב אלא, שגם לעיכוב, החשוד התנגד ועל כן הודיע לו השוטר על מעצרו. 
גם בשלב זה, המשיך להתנגד והשוטר נאלץ להשתמש בכוח על מנת לעוצרו. מדובר ללא ספק באירוע מצער שהיה יכול להימנע במידה והאזרח היה משתף פעולה, מזדהה כנדרש ממנו בחוק ונשמע להנחיות השוטרים", הוסיפו.