ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב, תתכנס היום (שני) לדון בתקנות לפיהן יחול התו הירוק בכל כמות משתתפים, באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע.

כמו כן, יחול התו בבתי תפילה בהם מעל 50 מתפללים. במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה במהלך הדיון כי " המספרים מוכפלים כל 10 ימים, 1.5% מהמאומתים הופכים לחולים במצב קשה. לפני החיסונים זה עמד על 3%. מעולם לא היינו במצב שמקדם ההדבקה שלנו הוא 1.3 לאורך שבועות"

"אף אחד במשרד הבריאות לא חושב שאם נפעיל את התו ירוק או הסגול אז נוריד את מקדם ההדבקה, אבל אנחנו כן חושבים שאפשר לבלום את התחלואה. על פי הנתונים שלנו, בקרב המחוסנים, רק בני 60 ומעלה מגיעים למצב קשה. יש הבדל בין כמה אנשים מחוסנים מדביקים לבין לא מחוסנים. הסיכוי שמחוסן ידביק את סביבתו נמוך יותר מאשר מי שאינו מחוסן", הוסיפה. 
 



כמו כן, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור לסגר שנידון בממשלה ואמרה כי "העמדה של משרד הבריאות הוא שסגר זה לא גזרת גורל שהולכים אליה בכל מחיר, מה שמנצח מגפות זה חיסונים, סגר הוא משהו טקטי שעוזר להפחית תחלואה. צריך להפעיל את כל האמצעים כדי להאט את המגפה". 

במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. עוד לפי התקנות, אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות מהירות לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק. התו השמח נותר בתוקף, ללא שינוי במתווה עד ל-20.8.21. 

הוועדה דנה בנוסף גם בהחמרה בכללי הכניסה והיציאה מהארץ, ברשימת מדינות מעודכנת, שתתפרסם היום ותיכנס לתוקף ביום ראשון הבא 15.8.21. ד"ר אלרעי-פרייס פירטה את המודל החדש שצפוי לעבור את אישור הממשלה ולהגיע לאישור הוועדה: "הרעיון של המודל החדש הוא לזהות מדינות שהן בסיכון מאוד גדול לנו, כאלו שיש בהן וריאנטים שלא היינו רוצים שייכנסו לישראל, כמה תעבורה מגיעה מהן ומה צפי כניסת הווריאנטים לישראל. מודל המשקלל את כל אלו ויוצר ניקוד". 

כרגע נכנסו ארבע מדינות לפי המודל הזה. המטרה היא לזהות גם מדינות בסיכון נמוך. הרשימה הצטמצמה מ-14 מדינות לשש מדינות אם זה יאושר, זה יבוא לפתחכם בשבוע הבא. המטרה היא איך לצמצם נסיעות למינימום הכרחי ולזהות מדינות יותר בטוחות. המתווה נדון אתמול בערב וטרם אושר", הוסיפה.