יועץ ראש הממשלה רן אחיטוב התייחס היום (רביעי) בדיון בועדת החוקה על אישור הגבלות הקורונה לאפשרות כי התו הירוק יחל על מי שמחוסן באופן מלא - בשלוש מנות חיסון. אחיטוב אמר כי "מכיוון שצריך בוסטרים, אז רק מי שהתחסן בפעם השלישית, הם אלה שנחשבים מחוסנים מלא. והתו הירוק יתפוס רק מי שמחוסן שלוש מנות".

אחיטוב אמר כי "ככל שהזמן עובר, מי שלא התחסן בפעם השלישית, הסיכוי שלו להידבק הולך ועולה. לכן משרד הבריאות שוקל את הנקודה שאם יהיו לנו מספיק חיסוני בוסטר למספיק אנשים הם יהיו אלה שמחוסנים מלא". 

עוד אמר אחיטוב כי בתרחיש כזה "התו הירוק יתפוס למי שמחוסן במנה שלישית - יש נקודה בזמן שזה ילך לשם, כי צריך לדאוג שאנשים לא ידביקו. מי שחולה גם לא מדבק". 

היום אמר פרויקטור הקורונה סלמן זרקא במהלך הדיון: "אנו נמצאים במלחמה, המצב קריטי. הנתונים מראים לפחות במערכת הבריאות בבתי חולים – 950 חולים מאושפזים מקורונה בבתי החולים הציבוריים. מתוכם כ-550 במצב קשה. מתוכם 95 במצב קריטי. 17 חולים מחוברים לאקמו. העקומה האפדימיולגית נמצאת במגמת עליה. גם השיפוע יותר משמעותי מאשר בעבר. זה אומר שקצב העליה יותר גדול. נכון לרגע זה אין מאושפזים במצב קשה שקבלו שלוש מנות חיסון".

זרקא המשיך ואמר כי "יש לנו מיליון איש שטרם התחסנו בכלל. הזמן שעד ערב ראש השנה זה הזמן הקריטי - או שחלילה הנגיף ינצח אותנו ונגיע לסגר כמו הסגר הראשון והשני, בו לא יוצאים מהבית עד מאה מטר. לסגר השלישי אני לא יכול לקרוא סגר. מה שהוציא אותנו זה החיסונים ולא הסגר".