משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, מהם מסתמן כי חלה האטה מסוימת בקצב התפשטות המגפה, בזמן שכמעט מיליון וחצי ישראלים כבר קיבלו את החיסון השלישי.

לפי הנתונים, 6,467 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו אתמול ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.31%. מספר החולים במצב קשה עומד על 670, בהם 108 מונשמים, ומספר הנפטרים הכולל עלה ל-6,830. מקדם ההדבקה ירד ל-1.14. 

הנתונים כללו גם פילוח של מספר החולים במצב קשה אתמול לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף. בני 60 ומטה: לא מחוסנים - 3.6, מחוסנים מלא - 1.6. בני 60 ומעלה: לא מחוסנים - 212.9, מחוסנים מלא - 22.4. 

בתוך כך, שבעה בתי חולים ציבוריים הפסיקו החל מהבוקר לקבל חולי קורונה, בטענה כי המדינה הייתה אמורה להעביר למוסדות הרפואיים 630 מיליון שקל עד סוף יוני לפי הסכם שנחתם בחודש ינואר, אך לא עשתה זאת.

המנכ"ל בפועל של בית החולים הדסה, הפרופ' יורם וייס, הבהיר בראיון לגל"צ: "לא נסכן חיי חולים, אבל מטופלים במצב קל ובינוני לא נוכל לקלוט ונפנה אותם לבתי חולים אחרים. אין לנו את הכסף והתשתיות, הספקים לא מוכנים לתת לנו ציוד".

"חולים קשים וקריטיים יטופלו כמו תמיד", הדגיש, "כיצד הייתם מצפים שאקבל חולה אם לא אוכל לתת לו טיפול? אנחנו יודעים לתת שירות, אבל מבקשים את האמצעים".

מדובר בבתי החולים שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, בית החולים האנגלי בנצרת, ובתי החולים המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וינסנט דה פול (הצרפתי) בנצרת.