פיקוד העורף הודיע לפנות בוקר (רביעי) על עצירת מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים עד גיל 12 בכל רחבי הארץ, בתום הערכת מצב מיוחדת. ההחלטה מגיעה לאחר ביקורת על המבצע הסרולוגי בשלטון המקומי ובמערכת הבריאות.

נפתלי בנט קורא לבני נוער להתחסן נגד הקורונה (צילום: עומר מירון /לע"מ)

אתמול, פנה ראש העיר ירושלים, משה לאון, במהלך ועידת החינוך הלאומית של מרכז השלטון המקומי לשר הבריאות, ראש הממשלה ולשרת הבריאות בדרישה לעצור את מבצע הבדיקות הסרולוגיות לתלמידים. "הבדיקות הארציות גורמות למדגרה של קורונה שמתאספת מאחורי המקומות שבהן נערכות הבדיקות. אני מטיל ספק ביעילותן. ההורים עוברים סבל רב. אפשר לעצור עכשיו ולעשות בצורה מסודרת בבתי הספר", אמר אתמול לאון. 

הבוקר הודיעו בעיריית ירושלים כי לא יתקיימו בדיקות סרולוגיות בכלל ברחבי העיר. בבירה הבהירו כי מבצע החיסונים ימשך כרגיל, והיום החל מהשעה 15:00 ועד 22:00 ינתנו חיסונים ברחבת כיכר ספרא. בעירייה ציינו כי כל תושבי ירושלים מעל גיל 30 חברי כל קופות החולים מוזמנים להגיע ללא צורך בהזמנת תור.

גם בקרב אנשי הרפואה עולים ספקות אודות יעילותם של בדיקות האנטיגן. יו"ר האיגוד המקצועי לעובדי המעבדות, אסתר אדמון, שוחחה אתמול עם ליאת רון ב-104.5FM ואמרה כי "האיכות של הבדיקות לא כל כך טוב וגם הביצוע גרוע, מדובר על דיגום של מיליונים של ילדים זה נעשה בצורה לא מסודרת ולא מאורגנת אני מקבלת טלפונים ותמונות של הורים על איך שנעשים הדברים". 

"צריך פיקוח של עובד מעבדה, שידע להבדיל בין תשובה שגויה לתשובה נכונה. אנחנו יודעים שהסטיקים לא מדויקים, אבל אם זה לא נעשה בפיקוח מקצועי", ציינה.