משרד הבריאות הודיע הבוקר (שישי) כי 8,078 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה. זאת, מתוך 133,423 בדיקות (6.71% בדיקות חיוביות). מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.11.

כמו כן, מניין החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-689, בתוכם 191 במצב קריטי ו-149 מונשמים. בנוסף, מפרוץ המגיפה, מתו כ-6,943 אנשים. במסגרת מבצע חיסון הבוסטר, עד כה חוסנו במנה השלישית למעלה מ-1.8 מליון איש. 

בתוך כך, קבוצת המומחים של האוניברסיטה העברית פרסמה הבוקר בדו"ח שלה כי "גל התחלואה הנוכחי נבלם בזכות השילוב בין מבצע הבוסטר ויישום מגבלות רכות. מבצע הבוסטר הוביל לעצירה של העליה בתחלואה הקשה. ירידה במספרי המאומתים צפויה בימים הקרובים".

היא הוסיפה כי "פתיחת שנת הלימודים צפויה להשתבש עקב תפוצת ההדבקה, אך בקצב ההתחסנות הנוכחי סביר כי לא תתחדש ההתפרצות".

כיתה בימי קורונה   (צילום: מרק ישראל סלם)
כיתה בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

"הסיכון לתחלואה קשה בקרב בני 60 פלוס שינם מחוסנים עלה באופן משמעותי בימים האחרונים וכעת הוא פי חמישה מזה של המחוסנים. רובם המכריע של החולים קשה באשפוז צפויים להיות מקרב קבוצה זו", הבהירו המומחים.

בשל הירידה בתחלואה קשה חדשה, צפו החוקרים כי "לא צפויה עלייה נוספת במספר החולים המאושפזים במצב קשה. עיקר התמותה צפויה בקרב החולים שאינם מחוסנים".

בסוף דבריהם, הדגישו כי "שמירה על המגבלות הקיימות והמשך חיסון במנת דחף צפוי להוביל לירידה של מקדם הדבקה מתחת ל-0.85 בשבוע השני של ספטמבר. לכן, גם אם פתיחת שנת הלימודים תגרום לעליה של 10 אחוז במקדם ההדבקה, הירידה לא צפויה להעצר".