ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים היום (שני) דיון מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, שבסופו התקבלו ההחלטות לגבי מתווה החינוך הסופי.

יפה בן דויד בוועדת החינוך, קרדיט ערוץ כנסת
  • הוחלט כי יעשה שימוש נרחב בבדיקות קורונה מהירות.
  • הוחלט כי מתווה "התו הירוק" יוחל על עובדי מערכת החינוך, במקביל להחלתו על סקטורים נוספים במשק. שכן, עובדים לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע, שיבוצעו במתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ.
  • החל מ-1 בספטמבר, כיתות ח'-י"ב בערים אדומות, שבהן היקף התלמידים שקיבלו את זריקת ההתחסנות הראשונה יהיה נמוך מ-70%, ילמדו באופן מקוון. יודגש כי זריקה ראשונה זו כשלעצמה לא תעניק תעודת "תו ירוק" החלה בשאר המקומות והפעילויות. כמו כן, החל מה-30 בספטמבר, היקף ההתחסנות למתווה זה יימדד ביחס לשתי זריקות התחסנות.

במהלך הדיון, שר הבריאות ניצן הורוביץ, העלה הצעה לפיה ההגבלה עליה הוחלט לפני מספר שבועות, לפיה בשכבות הגיל בהן ניתן להתחסן הלימודים יתקיימו פיזית רק אם 70% ומעלה מתלמידי הכיתה התחסנו, תצא לפועל רק ב-1 באוקטובר, על מנת לאפשר לתלמידים זמן להתחסן.

מדובר בהצעה אותה קידמה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בדיון הקודם בקבינט הקורונה. בנט קיבל את ההצעה כי הלימודים יתקיימו באופן פרונטלי רק במידה ו-70% מהתלמידים התחסנו, אך שלא כמו הורוביץ, קבע כי עד ה-1 באוקטובר תלמיד שקיבל את מנת החיסון הראשונה ייחשב כמחוסן.