יממה שניה ברציפות: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אגף המודיעין של צה"ל עדכן הבוקר (רביעי) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה, מהם עולה כי מעל 10,300 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה בישראל.

עוד נמסר, כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 6.63%. זאת, מתוך כ-155,572 בדיקות שבוצעו אתמול.

מהנתונים עולה עוד כי 712 חולים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ במצב קשה.

חולה קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
חולה קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

באמ"ן מזהירים כי על רקע פתיחת שנת הלימודים במתווה החינוך העדכני, יש אפשרות סבירה שלפיה למרות היקף ההתחסנות הנרחב במנה השלישית, תימשך העלייה במספר המאומתים: "סביר שהעלייה בתחלואה תימשך", נכתב בדו"ח.

יגאל סלוביק, מנכ"ל משרד החינוך, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לחזרה ללימודים ברקע העלייה בתחלואה: "היום הזה חשוב לכולנו, והוא מסמל ששרת החינוך, חברי קבינט הקורונה, הממשלה וראש הממשלה שמו בראשם את חינוך ילדי ישראל. נכון לפתוח את שנת הלימודים, והיה צריך לעשות זאת. אנחנו מחויבים לעתיד הילדים שלנו, הוא תלוי בחינוך שלנו. בית הספר הוא לא מקום מדבק ולא מקום שמייצר תחלואה". 

סלוביק סיפר: "אתמול ביקרתי בעיר אלעד ואני עורך אחת ל-48 שעות הערכת מצב לגבי האירועים במגזר החרדי, ואני רוצה להגיד שהנושא מנוהל ונשלט. חלק ממוסדות החרדים נסגרו ובחלק אחר מהמקומות אנחנו עושים פעילויות של דיגום ומרחיבים את מערך החיסונים".

לפי סלוביק, "היום נפתחה מערכת הלימודים עם מספר של 2.5 מיליון תלמידים - 250 אלף מתוכם נמצאים בבית ולא יגיעו לשערי בית המספר. חלקם מאומתים, חלקם מבודדים וחלקם לומדים למידה מקוונת כי אחוז המחוסנים בכיתה הוא כרגע נמוך מ-70%". 

"יש ניידות חיסונים בהפעלת פיקוד העורף שיגיעו היום ל־52 מוסדות לימוד, ומחר נחסן בעוד יישובים", הוסיף סלוביק. "היו שאלות האם ההורים ישתפו פעולה ויבצעו את הבדיקות הביתיות, אבל בוודאי שאנחנו סומכים על ההורים. הרי ככה אנחנו נצטרך לחיות כל השנה הקרובה, וננהל אותה בהתאם לתוכנית אותה התווינו". מנכ"ל משרד החינוך הצהיר כי "יהיו בתי ספר שנידרש לסגור במהלך השנה. רק בשבוע האחרון סגרנו שלושה מוסדות במגזר החרדי".