פרויקטור הקורונה, סלמן זרקא, עורך היום (חמישי) תדרוך לעיתונאים, זאת על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, מבצע החיסונים במנה השלישית ופתיחת שנת הלימודים, בה ילדים רבים אינם מחוסנים ולא יכולים להתחסן.

זרקא התייחס לסערה סביב אירועי ה"פאנג'ויה" שעתיד להתקיים מחר בעיר אילת: "אנחנו חושבים שאירועים הומי אדם עם שתיה ואוכל, יש בהם הרבה סכנה להדבקת אחרים. חובתנו המקצועית והציבורית לומר את הדברים גם בקבינט אבל גם בציבור, כדי שיבין שאולי לא נכון להשתתף באירועים הללו, ולכן המסרים שלנו הם כלים תודעתיים במדינה דמוקרטית. אנחנו נושאים באחריות, לא מתחמקים ממנה, עוסקים בבריאות הציבור ונמשיך לעשות את זה".  

הפרויקטור אמר כי "פתיחת שנת הלימודים היא מסר ברור של כולנו שהפתרון של המגיפה היא לא להיות בבית, אלא לפתוח תוך שמירה על ההגבלות".   

בהתייחס לתקופת החגים שבפתח אמר זרקא: "לצערי המגיפה עדיין כאן, והיא תמשיך ותלווה אותנו לא מעט חודשים, עלינו להיות זהירים וערים לסכנת ההדבקה ולסכנת המחלה, לצד הרצון שלנו שיהיו לנו חגים שמחים ומשפחתיים. אני קורא לכם מהר ללכת ולהתחסן לפני החג. חשוב להתחסן לפני המפגשים החברתיים, שאני מאוד ממליץ שיהיו משפחתיים. לילדים עד גיל 12 שלא יכולים להתחסן עשו בדיקות ביתיות כדי לוודא שאין סכנה להדביק את הסבא והסבתא". כמו כן, המליץ זרקא "להתפלל בחוץ ולא בבית הכנסת"

זרקא הוסיף: "אנו מעריכים שנגיף הקורונה ימשיך להיות סביבנו, כך שעלינו להתאים את החיים למציאות זו, כדי שנוכל לקיים חיים נורמליים ככל שניתן, בלי להדביק ולהידבק". 

בהמשך, זרקא התייחס לסוגיית סגירת הכיתות בהן יתגלו מקרי תחלואה רבים: "אין לנו שום הבטחה והבנה שבשנת הלימודים הקרובה לא יהיו מקרי חולי בבתי הספר. נסגור כיתות ככל שהתחלואה תעלה, זה חלק ממה שמונח על השולחן. אנו עוקבים, ממשיכים לעשות פעולות ומנגישים חיסונים בבתי ספר. זרקא הדגיש כי "אין לי מספר שבעקבותיו נסגור את מערכת החינוך, אין לנו תכנית כזו". 

הפרויקטור נשאל לגבי שיעורי התמותה והעלייה בתחלואה ואמר כי "אנחנו פחות רואים התמתנות בחיוביים, אכן, אך בחולים הקשים יש יותר פוטנציאל להציל חיים. ככל שירדו החולים הקשים נציל יותר חיים ויהיה פחות עומס בבתי החולים. זרקא ציין כי "אני מנגד קצת מוטרד. כי פתחנו את שנת הלימודים. היה נכון לפתוח אותה, אך החגים ההתקהלות המחודשת תביא לעוד תחלואה. מקווה שבעזרת חיסונים נבלום את זה, ובזכות הציבור נצלח את ספטמבר בטוב, נגיע לאוקטובר ונמשיך את מגמת הבלימה נגד הנגיף". 

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 11,187 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה. מדובר ביום השלישי ברציפות בו נרשמו למעלה מ-10,000 מאומתים לנגיף. עוד נמסר, כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 7.92% לאחר ש-148,924 בדיקות בוצעו אתמול וכי מספר החולים שמצבם קשה נמצא בירידה ועומד על 666, בהם 149 מונשמים.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן התייחס למצב התחלואה ב-103FM ואמר כי "אנחנו רואים עדיין נתונים גבוהים, מספר המאומתים שבר אתמול שיא. אנחנו מבינים שזה גם בגלל הבדיקות שעושים לילדים, שינוי במדיניות שהוביל לעלייה במאומתים".