בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) דנו באפשרות הגבלת יציאה מישראל, קרי, הארכת תוקף ההחלטה הקיימת. בנוסף, דנו בהתמודדות עם העלייה בתחלואה במערכת החינוך. ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר: "יש רצון עז להימנע מכך שכיתה שלמה תצא לבידוד, אלא שכל הכיתה תעשה בדיקות, ורק המאומת ייצא לבידוד".

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסביר את תקנות הקורונה החדשות, קרדיט: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה התייחס לסוגיית התו הירוק, שכן לדבריו, רוב ההורים של תלמידי בתי הספר מגיעים עם פתק ולא עם ברקוד, מה שיוצר "חורים": אנחנו כנראה נהדק את זה לברקוד, אנחנו עובדים על זה ונודיע מראש". 

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ציינה גם היא כי יש להביא לפתרון סוגיית הבידודים בקרב תלמידי בתי הספר: "בחברה הערבית מתחילים פיילוט של 'כיתה ירוקה', שכן, מעל ל-90% מאלו שיוצאים לבידוד הם שליליים. לכן בניהול סיכונים ייתכן שמה שנכון לעשות הוא לבודד רק את מי שמאומת". 

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן הוסיפה: "גם אני ביליתי את החג בתורים עם הילדים לבדיקות. צריך לספק לזה מענה. הבדיקות חשובות ומוכיחות את עצמן, אבל ברמה התפעולית, צריך לפתור את זה".

בפתח השיבה, אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ: "הקורונה הפך לאירוע של לא מחוסנים. ההימנעות מחיסון גורמת פשוט למוות בסופו של דבר. התקנות הללו הן חלק מהעניין". שר התפוצות נחמן שי התייחס גם הוא לעניין, ואמר: "צריך לחייב את כל עובדי הציבור בחיסון".

"בעניין הבידודים, החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד, היתר ייערכו בדיקות", אמר הורוביץ. "יש קשיים ויש עומסים ויש תורים כי אנחנו בעיצומה של מגפה". באשר לנתב"ג, הוסיף ראש הממשלה: "אנחנו עובדים על מנגנון של סריקה גנטית לכל מי שנכנס לישראל, כך ישראל תהפוך למכ"ם של הנגיף". 

מפת העדיפות הלאומית

במסגרת ישיבת הממשלה, נידונה גם מפת העדיפות הלאומית, בה יקבעו האזורים בהם רשאית הממשלה להעניק הטבות ותמריצים, במטרה לסייע בקידומם של יישובים אלה. הדיון כלל הסתייגויות מצד מפלגות מרצ והעבודה, בהכללת יהודה ושומרון באזורי העדיפות, ובסיומו, נקבע כי קבלת ההחלטה תדחה, ויוארך תוקף המפה, שהיא משנת 2018, בחמישה חודשים.

בפתח הישיבה אמר שר הביטחון בני גנץ: "המפה היא המצפן לפיו כלל משרדי הממשלה צריכים לפעול", והדגיש: "הנושא מצריך ישיבת ממשלה ייחודית". 

השר לביטחון פנים עמר בר לב הבהיר, בשם מפלגתו, כי ישנם חלקים שלא יתקבלו כעומדים בראש סדר העדיפויות. השרה תמר זנדברג אמרה: "בואו נקרא לילד בשמו. המפה הזו לא ירדה מהר סיני, זו מפה פוליטית. כל יום שהמפה הזו בתוקף זו מדיניות מסויימת. הטייס האוטומטי הזה הוא לא טייס אוטומטי וכלכלי. זה לא סטטוס קוו".