יו"ר ארגון המורים רן ארז התייחס היום (חמישי) להחלטת משרד החינוך לפיה עובדי הוראה שאינם מחוסנים לא יוכלו ללמד ללא בדיקה שלילית ולא יקבלו שכר, וטען: "יש דברים אחרים שאפשר לעשות במקום להעניש מיידית". 

בריאיון לכאן ב' אמר ארז: "אני תומך בחלק הראשון של ההחלטה - מורה שלא התחסן או ביצע בדיקות, לא ילמד. לחלק שלא לקבל שכר אני מתנגד. אפשר לעשות לא מעט דברים ולא להעניש מיידית, אפשר לתת לעבוד מהבית, למשל עם תלמידים מבודדים".

עוד אמר ארז: "ההחלטה לא נוגעת למורים שמלמדים בתיכונים בכלל. אין ספק שיהיה מחסור במורים". על העתירה לחייב תלמידים להציג תו ירוק אמר: "אין הבדל בין מורה לתלמיד שמסכן את הסביבה".

כאמור, משרד החינוך הודיע הבוקר למנהלי בתי הספר, כי החל מה-3 באוקטובר, לא יוכלו להיכנס לתחומי מוסדות החינוך עובדי הוראה ללא תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית. "היעדרותו תיחשב היעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה", נכתב במסמך שהועבר למנהלים.

בנוסף, הודגש כי לא יתאפשר לעובד שאינו בעל תו ירוק לקיים הוראה מרחוק כחלופה לעבודה במוסד החינוך. עוד הובהר, כי עובד שאין ברשותו תו ירוק לא יוצא לחופשה ללא תשלום, ונקבע כי על מנת להבטיח את רציפות שירותי החינוך לתלמידים, על עובדי ההוראה להודיע מראש למנהלי בית הספר האם בכוונתם להציג השבוע הקרוב תו ירוק, או בדיקה שלילית.