הולכת ומתגברת ההתנגדות של אזרחים בכלל ובעלי עסקים בפרט לקראת כניסתו לתוקף של התו הירוק למחוסנים במנה שלישית בלבד, בעוד כשבוע. בעלי עסקים טוענים: "הגבלה כזו עלולה לגרום לנו לקרוס".

"משמעות ההחלטה לבטל את התו הירוק למחוסנים בשתי מנות היא למנוע מיותר מ־2 מיליון לקוחות פוטנציאליים לבוא אלינו למסעדה", טוען שאול ועקנין, מסעדן ותיק בעפולה.

מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס קרן שתוי פנתה בעניין אל ראש הממשלה נפתלי בנט. "החלת התו הירוק רק לאנשים שהתחסנו בשלישית והחלתו באופן מלא הינו מהלך שיפגע קשות בבריאות הציבור, משום שנכון לעכשיו קרוב ל־50% מחברי מועדוני הכושר ברחבי הארץ לא יוכלו להתאמן", טוענת שתוי.

"אין היגיון להחיל כבר עתה את התו הירוק באופן מלא רק למחוסנים בשלישית. חלון ההזדמנויות לאוכלוסייה הצעירה בעיקרה קטן במיוחד בגלל החגים וייקח זמן עד שאחוזים גבוהים מהאוכלוסייה יקבלו את המנה השלישית".

אלעד ברכה, מציל בבריכה פרטית בראשון לציון, מספר: "מאז שהחלו המגבלות הנוכחיות מספר המתרחצים ירד משמעותית, כך שאני לא רוצה לדמיין מה יקרה עכשיו, כשיורידו את המספר בחצי. חייבים להבין שלכל צעד שכזה יש השלכות כלכליות עצומות".

דן תורג'מן, מפיק בחיי הלילה, מוסיף: "אני מבין את הרצון לעודד אנשים להתחסן במנה השלישית, אבל אי אפשר לרמוס בדרך את בעלי העסקים. צריכים להבין שגם ככה אנשים מפחדים לצאת לבלות כשהתחלואה גבוהה. אם גם אלה שלא מפחדים לא יוכלו לצאת בגלל המגבלות, זה יפגע בנו אנושות. הממשלה לא מפצה, אבל כן מגבילה. זה בלתי נסבל".