מנכ"ל משרד הבריאות יגאל סלוביק שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM על חלוקת בדיקות האנטיגן לקראת החזרה ללימודים בצל החשש מהתחלואה, הסביר כיצד יתנהל המבצע והזהיר: "ילד שיגיע ללא דיווח הורים על ביצוע בדיקה לא יוכל להיכנס לבית הספר". 

על כך שכחצי מיליון ערכות מגן כלל לא נאספו ע"י ההורים אמר המנכ"ל: "על פי התקנות והחלטת ממשלת ישראל ההורים מחויבים לדווח על כך שביצעו את הבדיקה. ממשלת ישראל והתקנות מגדירות בצורה ברורה שילד שיגיע לבי"ס ללא דיווח על ביצוע בדיקה שלילית לא יוכל להיכנס. יחד עם זאת, התקנות מאפשרות מקרים חריגים ומאפשרות למנהל להפעיל את שיקול דעתו".

הוא הסביר: "מקרים חריגים זה תלמיד שהגיע בהסעה ואין לו איך לחזור ועד שההורים יגיעו ייקח הרבה זמן, אז המנהל ידע לתת את הפתרון; יכניס לבי"ס, ישים בכיתה ספציפית ייעודית, יש אינספור פתרונות. עשינו סימולציה לקראת פתיחת שנת הלימודים לפני חג שמחת תורה ובחלק מהמקומות דיברנו על המקרים והאירועים והתגובות". 

עוד סיפר כי "על פי העדכון שפרסמנו בסופ"ש פרופ' נחמן אש ואנוכי ילדים מחלימים לא יידרשו לבדיקת אנטיגן, זה סדר גודל של למעלה מעשרה אחוז מאותם חצי מיליון ערכות". הוא הוסיף ואמר כי "ראש הממשלה ביקש ממשרד הבריאות והחינוך לבנות תוכנית בה כל תלמיד יוכל לקבל ערכת בדיקות לחודש הקרוב. אנחנו מתכוונים להנגיש את הערכות לבתי הספר, שהתלמידים ייקחו את הערכות מבית הספר ויביאו הביתה, להביא את הערכות בהנגשה יותר טובה להורים, בחינם".

הוא גם עדכן בנתוני הבידודים במערכת החינוך: "יש היום, נכון לאתמול נכון לשעה 20:00 בערב אנחנו עם 46 אלף תלמידים שאמורים להיות בבידוד ועוד 26 אלף תלמידים מאומתים, חצי מאותם תלמידים שנמצאים בבידוד בגילי כיתות א'-ו'. מבחינת אנשי סגל בבידוד, יש בערך אלפיים. לגבי אנשי סגל שלא מוכנים להתחסן ולהיבדק, יש 300. האנשים האלה לא מגיעים לשערי בית הספר. מי שלא מוכן להתחסן ומוכן להיבדק פעמיים בשבוע יכול להגיע וללמד בבית הספר".

עוד סיפר כי "אנחנו בשיח עם משרד הבריאות על מנת שיעביר לנו את הנתונים שיוכלו לומר לנו את כמות המורים ומיהם המורים שלא מחוסנים וגם אלו שלא מחוסנים בבוסטר". הוא הבהיר: "מי שלא מחוסן ולא מקיים את הבדיקות כפי שקבע במדיניות משרד הבריאות לא יכול לבוא להגיע למקום העבודה שלו, כולל לבי"ס".

המנכ"ל סיכם: "מתווה פתיחת שנת הלימודים מדבר על מספר שכבות הגנה, הראשונה הייתה מבצע אנטיגן שעשינו בתחילת הלימודים, אנחנו חוזרים על המבצע גם היום לקראת החזרה ללימודים מחר. תוכנית מגן חינוך פועלת במגזר החרדי עם החזרה ללימודים, הייתה במגזר הערבי בחודש האחרון ונפעיל אותה במגזר הכללי בתקופה הקרובה, היא פועלת בצורה טובה. 

"פיילוט כיתה ירוקה והיערכות לקראת מתן יכולת להמשיך לשהות בתחומי בי"ס זה הפיילוט שעורכת מערכת הבריאות בשיתוף משרד החינוך, הפיילוט אמור להסתיים לקראת 15 באוקטובר, תוצאותיו יוצגו בפני מקבלי ההחלטות קבינט קורונה ורה"מ ושם תתקבל ההחלטה. באיזה מתווה נוכל לחזור להמשיך את הלימודים מבלי שאותם תלמידים ייאלצו להיות בבידוד".

מתווה החזרה ללימודים by maariv on Scribd

כשנשאל האם הוא חושש שתהיה עליה בתחלואה בעקבות החזרה ללימודים אמר: "בימים שהיינו 100 אלף מבודדים, זה מספר גדול מבחינת ההורה הבודד אבל לצד שני מיליון ו-200 אלף תלמידים המשיכו לפקוד את שערי בית הספר, ונמשיך לפעול כך".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm