ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (רביעי), עם עלייתו למטוס בחזרה מביקורו בניו יורק, לביקורת שמתח על בכירי משרד הבריאות במהלך נאומו באו"ם וכן לאחר מכן בתדרוך לעיתונאים, והבהיר כי הוא מכבד אותם ואת עבודתם.

"אני מכבד מאוד את מומחי הבריאות ומוקיר את עבודתם, עם זאת הטלת עוד ועוד הגבלות גורפות על האזרחים זו לא מדיניות הממשלה. אנחנו נמנע בשלב הזה מהגבלות גורפות על כלל האוכלוסיה. מבחינת הנתונים, 40 היישובים האדומים יותר בישראל כרגע הם בחברה הערבית, ומעל 90% מהאנשים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים, אלה אנשים לא מחוסנים. לכן, למרות הלחצים אנחנו נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות על כל האוכלוסייה", אמר בנט.

"תראו - סגירת קונצרט של שלמה ארצי בראשון לציון או סגירת חתונה במודיעין, לא תעזור לתושבי טייבה או לתושבי אום אל פאחם לצמצם את התחלואה. מה שכן יעזור זה שנגיע לאום אל פאחם, נגיע לחברה הערבית, נשכנע, נגיע עם מבצעים, מוקדים ותחנות - ואת זה אנחנו עושים. בכלל, אנחנו נשתדל להימנע מפעולות עם תועלת נמוכה ועם נזק אגבי גבוה. צריך להבין - משמעותן של פעולות גורפות כאלה היא אובדן מיידי של אלפי מקומות עבודה עבור אזרחי מדינת ישראל, ולכן, אנחנו ממשיכים במדיניות של ישראל פתוחה ככל האפשר, וכלכלה פתוחה ככל האפשר", הוסיף.

כזכור, בנט אמר בשני בערב בתדרוך לכתבים בניו יורק כי הוא מעריך את אנשי משרד הבריאות, אך הם אינם רואים את התמונה המלאה בכל הנוגע להגבלות הקורונה שהם מבקשים להטיל על התקהלויות. 

"אומרים לעצור את כל האירועים מעל 300 איש - מה הקשר בין העובדה שבכפר ראמה יש המון חולים לבין לסגור הופעה של שלמה ארצי עם תו ירוק", אמר בנט. "כמה זה עולה? מישהו בדק? זה מגיע בלי בעיה למיליארדים של שקלים כי יש נזק היקפי. בלי סיבה. כששאלתי על זה את מומחי משרד הבריאות הם גמגמו".

עוד ציין בנט כי האחריות להשלכות של ההחלטות בנושא הקורונה היא עליו ולא על אנשי משרד הבריאות. "אני לא אעשה משהו סתם כדי לרצות את הפרשנים", הדגיש. "זה פופוליסטי. אני עושה מה שנכון. לא מה שמלחיצים אותנו".