תוקפו של התו הירוק פג הלילה (בין שבת לראשון) בחצות. התו החדש יוארך רק למחוסנים במנה השלישית או לחלופין למי שחוסנו במנה השנייה לפני פחות מחצי שנה. בנוסף, על פי התקנות, גם מחלימים שהחלימו בחצי השנה האחרונה יוכלו לקבל תו ירוק עדכני. למעשה – התווים הנוכחיים שהונפקו עד כה באפליקציית "רמזור" יבוטלו והמשתמשים ידרשו להזין את פרטיהם מחדש.

תוקפו של התו החדש הוא עד לחצי שנה. מי שאינו עונה על הקריטריונים לקבלתו יידש לבדיקת אנטיגן, אשר תהיה תקפה ל-24 שעות או לבדיקת PCR אשר תהיה תקפה ל-72 שעות.

כמו כן, העסקים שיפעלו תחת ההנחיות הן אולמות וגני אירועים, כנסים ותערוכות, אירועי תרבות וספורט, קולנוע, הופעות בידור, מוסיקה ומחול. וכן מועדונים, מסיבות, מסעדות, ברים, בתי קפה, אטרקציות תיירות, מוזיאונים, מסגרות מגן אבות, חדרי כושר, בתי תפילה ובתי מלון.

בנוסף, מגבלות ההתקלות יעמדו על 50 במבנה סגור ו-100 איש בחוץ. זאת, מלבד אולמות וגני אירועים בהם המגבלה תעמוד על 500 במקום פתוח ו-400 בחלל סגור. 

לצד זאת, גם המשטרה נערכת לקראת השינויים בתוקפו של התו. החל מה-3 ועד ה-6 באוקטובר למשך 72 שעות, המשטרה תפעל במסגרת הסברה ותרשום אזהרות בלבד. לאחר מכן, המשטרה תגביר אכיפה ויטילו קנסות. גובה הקנסות ייקבע על ידי משרד הבריאות שיתווה את המדיניות.

על פי נתוני משרד הבריאות, בעקבות המהלך צפויים לאבד את הזכאות יותר ממיליון וחצי ישראלים שטרם חוסנו במנה השלישית. בעקבות ההחלטה, יותר ויותר אזרחים ובעלי עסקים זועמים. כך למשל, דבורה יזדי, תושבת חיפה שטוענת: "לא סביר לחייב את כלל הציבור להתחסן פעם אחר פעם. הבנתי שחיסנו אותנו בשתי המנות הראשונות, אבל לחייב לחסן במנה נוספת זהו צעד לא מידתי. אנחנו כבר מבינים איך לחיות עם הקורונה, וחייבים לתת לי את זכות הבחירה להחליט אם להתחסן או לא. לנעול אותי בבית ולהודיע שאני לא יכולה ללכת כמעט לשום מקום בלי התעודה הזו – זה לקחת לי את זכות הבחירה".

כמו יזדי, כך גם ישראלים נוספים רבים בוחרים שלא להתחסן במנה השלישית. למעשה, על פי נתוני משרד הבריאות – ככל שהישראלים צעירים יותר, כך הם פחות נענים לקריאה להתחסן שוב. בקרב בני ה-90 ומעלה, חוסנו כבר 67%, בקרב בני ה-80-89, חוסנו כבר 76%, בקרב בני 70-79, חוסנו כבר כ-80%, לעומת זאת – בקרב בני ה-20-29 חוסנו כ-32% בלבד.

בעקבות כך, גם בעלי עסקים רבים, זועמים על ההחלטה. קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס פנתה לראש הממשלה נפתלי בנט ואמרה: "החלת התו הירוק רק לאנשים שהתחסנו בשלישית בלבד והחלתו באופן מלא הינו מהלך אשר יפגע קשות בבריאות הציבור היות ונכון לתאריך זה קרוב ל-50% מחברי מועדוני הכושר ברחבי הארץ לא יוכלו להתאמן".

עוד הוסיפה שתוי: "אין כל הגיון להחיל כבר עתה את התו הירוק באופן מלא, רק למחוסנים בשלישית – השלמת החיסון במנה השלישית לוקחת זמן, חלון ההזדמנויות לאוכלוסיה הצעירה בעיקרה קטן במיוחד לאור החגים וייקח זמן עד שאחוזים גבוהים מהאוכלוסיה יקבלו את המנה השלישית".