ראש הממשלה נפתלי בנט דרש היום (רביעי) מחברי קבינט הקורונה למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות, כבר לשבוע הבא. "רוצה לתת שקט נפשי להורים, לסיים את תקופת חוסר הוודאות", כך הבהיר.

רה"מ בנט בדיון בקבינט הקורונה. קרדיט צילום:רועי אברהם / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

ראש הממשלה הדגיש כי העקרון המנחה הוא לבצע בדיקות במקום להכניס לבידודים, המקשים על הורים לצאת לעבודה ולשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך. "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין", ציין.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בירכה על דרישת ראש הממשלה והוסיפה גם היא כי יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה להודעת בנט: "לבקשת ראש הממשלה, הנושא ייבדק. בכל מקרה, נדרש לסיים את הפיילוט בכדי לגבש המלצה אפידמיולוגית אחראית ושקולה. גורמי המקצוע פעלו עד כה לבחינת נושא זה בהתאם להחלטה שאישר הקבינט".

בתחילת החודש דווח בחדשות 12 כי כ-30 מיליון ערכות בדיקה מהירה יחולקו באמצע אוקטובר, כאשר כל משפחה תקבל 20 בדיקות חינם עבור כל ילד מתחת לגיל 12. בערים ירוקות יתקיים יום בדיקה אחד בשבוע, ובאדומות - שתיים. בכיתה בה יתגלה תלמיד מאומת ייערכו בדיקות יומיות.

שכן, כבר כשחזרה מערכת החינוך לפעילות לאחר חופשת חג הסוכות, יותר מ־100 אלף תלמידים לא חזרו לספסל הלימודים, בשל מחויבותם בבידוד.