המשטרה תחל באכיפה מוגברת בשישי הקרוב בכל הקשור למגבלות התו הירוק - כך עולה ממידע שהגיע למעריב הערב (רביעי).

כזכור, בהתאם להחלטה תוקפו של התו הירוק הסתיים ב-3 באוקטובר, יום ראשון האחרון, ובמשטרה, על פי ועדת הקורונה, החליטו כי עד לחמישי הקרוב תפעל המשטרה במסגרת של הסברה, והחל ממחר הייתה אמורה להיכנס לתוקפה פעילות האכיפה לרבות קנסות. אולם, במשטרה החליטו בתום הערכת מצב לדחות את פעילות האכיפה ביממה והחל משישי הקרוב יפעלו כוחות המשימה במועדונים, אולמות אירועים, מרכזי קניות וכו' ליישום התקנות.

החלטה זו מגיעה בצל תלונות רבות של אזרחים על תקלות חוזרות ונשנות באפליקציית הרמזור. על פי הדיווחים ישנם אלפי אזרחים שנתקלים בסירוב כשהם מנסים להנפיק את התו.

כניסה לבעלי התו הירוק בלבד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כניסה לבעלי התו הירוק בלבד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


על פי הנחיות משרד הבריאות, התו ניתן לכל מי שהחלימו בחצי השנה האחרונה ולא התחסנו, או לחלופין – לכל מי שהחלימו, ובנוסף קיבלו חיסון אחד או יותר, לפני או אחרי ההחלמה. אלא שאזרחים רבים שהחלימו וחוסנו בשתי מנות חיסון, לא מצליחים להנפיק את התו באתר הרמזור, בטענה שאינם עומדים בקריטריונים.

מפניות שהגיעו למערכת מעריב עולה כי גם במוקד משרד הבריאות לא יודעים לתת תשובות לנושא והשיחות לרוב מתנתקות עוד לפני שהגיעו בכלל לנציגי השירות. על פי הערכות, ישנם בישראל אלפי מחלימים שחוסנו לפני יותר מחצי שנה בחיסון השני וכעת לא זכאים לקבל את התו. עם זאת, גם כאשר הם מבקשים להתחסן בחיסון השלישי הם נענים בשלילה בקופות החולים בטענה שעל פי ההנחיות – הם לא יכולים להתחסן שוב.

כמו כן, בעלי עסקים רבים חוששים כי שינוי מדיניות התו הירוק תפגע קשות בהכנסותיהם.  "פוגעים בעסקים בצורה אנושה. אני חלילה לא מזלזל בענייני בריאות, אבל הייתה חייבת להיות גם חשיבה על ההשפעה הכלכלית של המהלך", אמר ל"מעריב" בעל מסעדה בתל אביב. "אני מצפה ממשרד האוצר להיכנס לתמונה ולהתערב, ואם יוכח שעסקים נפגעו, שיפצו אותם בהתאם".