בכיר בצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות אמר שהצוות ימליץ לבטל את האפשרות להוציא תו ירוק לילדים באמצעות בדיקה סרולוגית, כך דווח הערב (ראשון) ב"חדשות 12". לדברי הבכיר, אפשרות הזו תישלל מהרגע שיאושר חיסון לילדים מתחת לגיל 12. המטרה של ההמלצה הצפויה היא לעודד כמה שיותר מהילדים לקבל את החיסון.

לטענת הבכיר, ברגע שיאושרו חיסונים לילדים מתחת לגיל 12, התו הירוק יישמר עבור אלה שכבר הוציאו אותו באמצעות הבדיקה. אבל ילדים שירצו ממועד זה להוציא תו ירוק באמצעות בדיקה סרולוגית מרגע אישור החיסונים - כבר לא יוכלו.

משרד הבריאות עדכן מוקדם יותר את תמונת המצב של נתוני הקורונה בישראל, מהם עולה כי מספר החולים הפעילים ירד ל-11,977 איש. ירידה נוספת נרשמה גם במספר החולים שמצבם קשה, שעומד כעת על 248. מדובר בשיא שלילי לראשונה מאז תחילת חודש אוגוסט. 

חולה קורונה מחובר לאינהלציה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
חולה קורונה מחובר לאינהלציה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


עוד עולה מהנתונים, כי 78.2% מבין החולים המאושפזים במצב קשה אינם מחוסנים. בקרב החולים שטרם מלאו להם 60, שיעורם עומד על כמעט 88%.

בהמשך השבוע צפוי מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, לדון בשאלה האם לאשר את השימוש בחיסון הקורונה שפיתחה חברת פייזר גם עבור ילדים בני 11-5, דבר אשר ישפיע על כמות מקבלי החיסון בישראל. עד כה, חוסנו בישראל 6.2 מיליון איש במנה הראשונה, 5.7 מיליון איש במנה השנייה ו-3.9 מליון איש במנה השלישית.