היום (שלישי) יערך דיון ב-FDA, מנהל המזון והתרופות בארה"ב, בו חברי הארגון צפויים לאשר לראשונה את חיסון הילדים בטווח גילאים 11-5. לקראת ההכרזה, גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו היום (שלישי) ברדיו 103FM עם ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, אשר הסבירה על חשיבות המהלך וטענה כי "יש בישראל קבוצת ילדים שקיבלו החרגה פרטנית שמית כדי לקבל את החיסון, בגלל שהיינו נמצאים בסיכון מאוד גבוה לתחלואה מקורונה".

אלרעי פרייס ציינה כי "ההתרשמות היא שהתועלת של החיסון גם לילדים גדולה הרבה יותר מאשר איזשהו סיכון. בהתייחס ליעילות החיסון, ראש שירותי בריאות הציבור ציינה כי "גם בקרב הקבוצה הזאת רואים יעילות בחיסון אבל מדובר במעט מאוד ילדים, לא הייתי עושה על זה סטטיסטיקות". 

עוד אמרה אלרעי פרייס בנוגע לאישור החיסון בישראל כי "אנחנו לא חותמת גומי, יהיה תהליך מקצועי ומסודר במשרד הבריאות. אנחנו רוצים שהתהליך יהיה שקוף לציבור, שמענו את האמירות לגבי הרצון לשקיפות. תהיה דרך להשמיע קולות מהציבור במטרה לעשות את הדיון כמה שיותר פתוח, שקוף, בשיתוף הציבור. אני מניחה שיגיע היום בלילה אנחנו נפרסם את השלבים הבאים ומתי תהיינה הישיבות".

ראש שירותי בריאות הציבור נשאלה לגבי לוח הזמנים בו יאושר חיסון הילדים בישראל ואמרה כי "אני לא חושבת שזה יהיה תוך שבוע וחצי אני חושבת שייערכו דיונים רציניים, אנחנו רוצים להציג את כל המידע גם לקהילה המדעית בישראל, לעשות את התהליך של שיתוף הציבור ולהסביר על החיסון אבל בזמן הקרוב".

בהתייחס לסקר של "מאוחדת" לפיו חצי מההורים מעוניינים לחסן את ילדיהם, אמרה אלרעי פרייס: "אני בטוחה שיהיה קמפיין מלווה, אני חושבת שעיקר כובד המשקל צריך להיות על ההסברה של היעילות והבטיחות של החיסון. אבל צריך לזכור שגם כשדיברנו על חיסוני בני הנוער בגילאי 15-12 הייתה היענות יותר נמוכה מ-50 אחוז לדעתי. חלק מההורים התלבטו, אבל בסוף אנחנו עם כיסוי של 60 אחוז ומעלה באוכלוסייה הזאת.

לבסוף, נשאלה האם הממשלה שוקלת לקדם חקיקה שתחייב אזרחים לבצע בדיקות קורונה, והשיבה: "זה אחד הדברים שעלו בתזכיר החוק. עבר זמנו של חוק הקורונה והיה צריך לתקן חוק חדש, וזה דבר ראוי וטוב. זה חלק מהכלים שאנחנו צריכים לבדוק, זה האם אפשר את הנושא חובת בדיקה - באילו תנאים אפשר לעשות את זה. כמובן, אם זה יעבור זה יהיה בתאנים הכי קיצוניים... אם יש וריאנט מאוד אלים שעלול להרוג בצורה מיידית, בתנאים מאוד קיצוניים כאלה. החוק יצא להערות ציבור ואנחנו נשמע ממשרדים אחרים ומהציבור על הדבר הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm