חי שאוליאן, ממובילי המאבק נגד חיסוני הקורונה בישראל, נפטר בחודש ספטמבר לאחר שנדבק בקורונה ולא התחסן. אחיו, אבי, שוחח על כך עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתוכניתם ברדיו 103FM. בהמשך, הצטרף לשיחה ד"ר אריה אבני, שעמו שאוליאן התייעץ, והחל להתפתח עימות בין השניים. 

בפתח דבריו, אמר שאוליאן כי הוא כועס על מי שהיו מעורבים במותו של אחיו. "אני מנסה לאסוף כוחות ולהילחם בעצם במה שקרה ולמצות את הדין עם כל מי שהיה שותף לזה". בתגובה, אמרו לו המגישים כי אחיו התנגד לחיסונים, על כך אמר שאוליאן: "חי היה מתנגד יותר לתו הירוק ופחות לחיסונים. הוא כל חייו קיבל חיסונים ולא היה נגד חיסונים באופן כללי. הוא התחבר לחבורה שמתנגדים לחיסונים ובעד חופש, אני מסכים איתו בעד החופש אבל לסכן את הבריאות ולא לקבל חיסון כשיש לנו מגפה עולמית כזאת חזקה, מה כל העולם טועים? מה כל העולם מכחישי קורונה? זה דבר עולמי, גלובלי זה לא רק בישראל".

בהמשך, נשאל שאוליאן, האם בעת שאחיו היה מאושפז במצב קשה, ידע על כך שהוא מתייעץ עם רופאים שאמרו לו לא להתחסן, והשיב: "אני ידעתי שהוא מתכתב, יש את ההודעות שלנו שהעברתי למשרד הבריאות אבל לא ידעתי מה הם רושמים לו כי הטלפון שלו היה אצלו". עוד אמר: "אני מצפה מרופאים להציל חיים ולא למנוע חיים". 

חי שאוליאן (צילום: צילום מסך: מתוך רשתות חברתיות)
חי שאוליאן (צילום: צילום מסך: מתוך רשתות חברתיות)


עוד סיפר שאוליאן כי בני המשפחה ניסו לשכנע את חי לקבל את הטיפולים הרפואיים הדרושים על מנת שיצליח להחלים מן הקורונה, אך הוא התנגד: "הוא סירב לטיפולים בתקופה של יום ואיימתי עליו. אחותי הגדולה אמרה לו 'אם לא תקבל את הטפולים אנחנו מביאים פסיכיאטר מחוזי ואנחנו נכפה עליך את הטיפולים. אתה לא בריא'" לבסוף, הצליחה המשפחה לשכנע אותו לקבל את הטיפול, אולם זה היה מאחור מדי. 

שאוליאן האשים את ד"ר אריה אבני, שידוע בדעותיו השליליות על החיסון לקורונה, בכך שהשפיע על אליו שלא לקבל את הטיפול הרפואי שהיה יכול להציל אותו. "ההודעה שאבני ייעץ לו יותר חמורה ממה שהשמיעו בחדשות", הסביר. "הוא אמר לו ייעץ לו לקחת ויטמינים בזמן שהוא מאושפז במצב קשה בטפול נמרץ", הוסיף וקבע: "הוא האמין לו כי אחי היה נאיבי".

בהמשך, הצטרף ד"ר אריה אבני לשידור והגיב על הדברים. "הוא נפטר בבי"ח, זה אומר שמי שהרג אותו היו הרופאים", קבע נחרצות. עוד אמר כי מסקנות הוועדה של נפטרי הקורונה הם מטעים כיוון שמתו בבתי החולים והם נושאים באחריות: "כל החולים שכתוב עליהם שמתו מקורונה מתו בבי"ח ולא מתו בבית".

"מה שברור שאין לכם מושג ברפואה לא אתה ולא את", הטיח בשני המגישים, "אתם לא מכירים את התרופות שפוגעות בכליות, וזה מה שמקבלים בבית חולים לכן כל החולים שכתוב עליהם".

כשנשאל על המקרה של שאוליאן, השיב ד"ר אבני: "ילד מתוק, תפסיק לדבר בצורה כזאת אתה לא מבין ברפואה. אני מבין בה הרבה יותר ממך גם אם ניסו לשלול לי את הרישיון לצמיתות". אבי שאוליאן הגיב ואמר: "ד"ר אבני, אני חושב שכדאי שתמשיך בעיסוק העיקרי שלך למכור ויטמינים ותפסיק לייעץ לאנשים שנמצאים במצב קשה". אבני השיב: "תקשיב, אני הרי לא שואל אותך. אני פועל לפי מה שאני מבין".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm