בישראל מתחילים להיערך לקראת חיסון ילדים בני 5־11 נגד נגיף הקורונה, וזאת לאחר שצוות המומחים של משרד הבריאות המליץ על כך שלשום. במשרד הבריאות מעריכים כי בתוך שבועיים יתחילו לחסן ילדים בישראל. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ציין אתמול בהקשר זה: "אנחנו רוצים שהורים יקבלו את ההחלטה הבריאותית הנכונה, אנחנו לא רוצים שהנטל הכלכלי על ההורים יהיה זה שישפיע".

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס גם הוא לסוגיה ואמר אתמול: "אין שום סיבה שילד יידבק וידביק אחרים כשכל החיים עוד לפניו. אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם, שמרו עליהם, תנו להם את אותה שכבת הגנה שיש לכם".

בקרב ההורים ישנה התלבטות בעניין. בר חן, אב לשניים מהרצליה, מספר כי אינו מתכוון לחסן את ילדיו. "לפי הנתונים שראינו עד עכשיו, ילדים לא מושפעים מקורונה כמו מבוגרים, ואף אחד לא באמת יודע מה ההשפעה של החיסון. אני לא מתכוון למהר לחסן את הבן שלי. אחרי החיסונים אני הרגשתי נורא, ואני חושש מההשפעה של החיסון על הילד שלי".

מנגד, מאי שרוני, אם לארבעה מטירת כרמל, מברכת על אישור החיסון: "ברגע שגם הילדים יחוסנו, נוכל סוף כל סוף להיפרד מהמגיפה הזאת לשלום. אני סומכת על הרפואה שלנו, שלעולם לא תסכן את ילדינו. בזכות החיסונים חזרנו לשגרה".

על פי נתוני משרד הבריאות, עד כה חלו בישראל כ־230 אלף ילדים בקורונה. בקריית ים נרשם זינוק במספר המאומתים - 174% ביחס לשבוע שעבר, ומספר חולי הקורונה הפעילים בעיר עלה ל־72. העלייה המהירה נובעת מהתפרצות בבית הספר היסודי סביונים, שהובילה להחלטה לקיים בבית הספר למידה מרחוק בימים הקרובים.

תרגיל התפרצות נוספת של קורונה (צילום: חיים צח, לע''מ)
תרגיל התפרצות נוספת של קורונה (צילום: חיים צח, לע''מ)


אתמול נערך בישראל תרגיל לאומי שבחן את ההיערכות הארצית לקראת התפרצות אפשרית של וריאנט חדש של נגיף הקורונה. התרגיל נקרא "תרגיל אומגה", על שם הזן המדומה, ונערך במתכונת סימולציה של "משחק מלחמה". הוא עסק בכמה היבטים, ובין השאר נבחנו המנגנונים המקצועיים השונים תחת מצבי קיצון.

התרגיל נוהל על ידי הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') משה אדרי, והשתתפו בו מנכ"לי משרדי הממשלה ונציגי הגופים המקצועיים הנוגעים למשבר הקורונה. ראש הממשלה בנט ציין: “כפי שזן הדלתא התפרץ פתאום באלימות, יכולים להגיע זנים אחרים, קטלניים יותר, מידבקים יותר ועוקפי חיסון. לכן מדינת ישראל חייבת להיערך".

בתוך כך, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה אתמול את מתווה התיירות החדש, שיאפשר לקבוצות תיירים להיכנס לישראל ללא חיסון שלישי. במסגרת המתווה יורשו קבוצות תיירים המחוסנים בשני חיסונים להיכנס לישראל, גם אם חלפה יותר מחצי שנה מיום קבלת החיסון.

כל תייר יידרש להציג אישור כניסה ממשרד התיירות שקיבל טרם ההגעה לישראל. חברי קבוצות התיירים יצטרכו להיות מחוסנים בחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי.

כמו כן, כדי שתאושר כניסתם, התיירים צריכים להגיע ממדינות ירוקות או צהובות על פי סיווג משרד הבריאות. הקבוצות ימנו 5־40 תיירים, והם יתנהלו כקפסולות, עם הגבלות על הסתובבות במקומות עם סיכון מוגבר להדבקה. במהלך השבוע הראשון לשהייתם בארץ, התיירים הלא מוגנים בקבוצה יחזיקו בכל עת אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות האחרונות, או תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן שבוצעה במהלך 24 השעות האחרונות.

במקביל, נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח אתמול מפגש עם ראשי ההנהגה הדתית בישראל שפעלו למאבק בנגיף הקורונה. מטרת המפגש, שהיה ביוזמת ארגון "התחסנות אימפקט מירושלים לעולם", היא לשתף את עמי העולם בניסיון הישראלי להתמודדות עם הקורונה באמצעות שיתוף פעולה בין־דתי.