תקנות ההתקהלות בפעילות חינוכיות עודכנו הבוקר (שישי) לאור החלטת הממשלה. במסגרת התקנות החדשות יבוטלו כלל מגבלות ההתקהלות בשטח פתוח ויהיה ניתן לקיים אירועי תרבות, לרבות אירועי ומסיבות חנוכה, ספורט ותפילה, עד אלף משתתפים ללא חובת תו ירוק. 

כמו כן, במבנה ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות עד 100 משתתפים ללא חובת תו ירוק. לצד זאת, חובת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 100 אנשים בשטח פתוח מבוטלת.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה במדינה, מהם עולה כי 492 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה. זאת, מתוך 81,386 בדיקות שנערכו, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.66%. מצבם של 149 מהחולים בנגיף מוגדר קשה, 101 מהם מונשמים ומספר המתים מפרוץ המגפה עומד על 8,138.

כזכור, בתום דיון של צוות הטיפול במגיפות והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה, משרד הבריאות הודיע השבוע על אישור חיסון ילדים בני 5-11 נגד נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה ברוב של 73 תומכים אל מול שני מתנגדים בלבד. על השאלה האם לדחות את החיסון עד להתפרצות גל תחלואה נוסף הצביעו 8 בלבד בעד, 64 נגד. 

במשרד הבריאות מעריכים כי בתוך שבועיים יתחילו לחסן ילדים בישראל. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ציין אתמול בהקשר זה: "אנחנו רוצים שהורים יקבלו את ההחלטה הבריאותית הנכונה, אנחנו לא רוצים שהנטל הכלכלי על ההורים יהיה זה שישפיע".