"מכבי שירותי בריאות" הודיעה היום (ראשון) כי ניתן לקבוע תורים לחיסוני קורונה לילדים בני 11-5 החל מיום שלישי הקרוב. זימון התורים נפתח הבוקר למבוטחי ומבוטחות הקופה. ניתן לזמן את התור באפליקציה, באתר האינטרנט ובמוקד הטלפוני. 

ב"מכבי" יש כ-245,000 ילדים וילדות בני 11-5 שיכולים להתחסן, כאשר חיסון הילדים יתבצע בליווי אחד ההורים או מבוגר מטעמו, עם חתימה על הסכמה ועל ייפוי כוח.
 
מנכ"לית "מכבי שירותי בריאות", סיגל דדון-לוי: "אנו מברכים על פתיחת מבצע חיסוני הילדים בישראל. 'מכבי' ערוכה בפריסה ארצית לקבל את חברי הקופה בגילי 11-5 ואנו מצפים לראותם במוקדי החיסונים של 'מכבי', שהותאמו במיוחד למבצע חיסוני הילדים. זהו צעד נוסף במאבק הלאומי במגפת הקורונה, צעד שיעניק לילדינו הגנה מפני המחלה והבידודים, ויסייע בשמירה על שגרת החיים החינוכית והחברתית שלהם".

קופת חולים "מאוחדת" הודיעה כי היא תתחיל לחסן ילדים בגילאי 11-5 החל מיום שלישי ברחבי הארץ והחל ממחר במרפאת חיסונים ניידת בכיכר דיזנגוף בתל אביב. ניתן להיכנס לאתר או לאפליקציה ולזמן תורים כבר מעכשיו. ב"מאוחדת" סך הכל 140 אלף ילדים בעלי פוטנציאל התחסנות. 

החיסונים יתקיימו בשלב ראשוני בפריסה ארצית של 60 מרפאות, ובהמשך השבוע הפריסה תתרחב ל-120 מרפאות ברחבי הארץ, זאת לפי אספקת החיסונים שהוקצתה לקופה.  

הגעת חיסוני הילדים לארץ (צילום: טבע סלא)
הגעת חיסוני הילדים לארץ (צילום: טבע סלא)

פעילות ניידת חיסוני הילדים תושק מחר אחר הצהריים בכיכר דיזנגוף בתל אביב, ותשהה שם עד ליום שישי. בימים שני-חמישי הניידת תפעל בין השעות 20:00-16:00  וביום שישי בין השעות 14:00-08:00. הניידת תוצב בסמוך לקולנוע רב חן וסביב הניידת תתקיים פעילות חווייתית לילדים, שתסייע להם להפיג את החשש מהחיסון. בניידת יוכלו להתחסן גם מבוגרים וניתן יהיה להתחסן במקביל גם לשפעת.

"לאומית שירותי בריאות" הודיעה כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות היא תתחיל ביום שלישי את חיסוני הקורונה לילדים בני 11-5. לאור זאת היא נערכת לביצוע החיסונים ב-70 מרפאות של הקופה הפרוסות ברחבי הארץ. החיסונים יתבצעו בתיאום תור מראש בלבד, כאשר זימון התורים יחל היום בשעה 14:00 באתר "לאומית שירותי בריאות", ביישומון, ובמוקד זימון התורים בטלפון 1-700-507507 או 507*. על מנת למנוע טעויות, יהיו זמני חיסון נפרדים למבוגרים ולילדים.

חיים פרננדס, מנכ"ל "לאומית שירותי בריאות": "אנחנו שמחים לפתוח את נקודות החיסונים בפריסה ארצית שייתנו מענה מקיף ללקוחותינו. השאיפה היא שנצליח להגיע לשיעור התחסנות משמעותי ולהגן על בריאות הילדים כי זו הדרך הטובה ביותר לשמור עליהם".

גם בכללית הודיעו כי זימון תורים לחיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11 נפתח באפליקציית כללית ובאתר ומתאפשר מעכשיו. בכללית כ-500 אלף ילדים בקבוצת הגיל לחיסון זה. החיסון יבוצע בלמעלה מ-110 נקודות בפריסה ארצית רחבה, מרביתם במרכזי בריאות ילד ובמרפאות ילדים שבהם לצוותים היכרות קרובה עם הילדים וההורים.

בנוסף יינתנו חיסונים גם במתחמי חיסונים גדולים שעדין פועלים בעמדות נפרדות המיועדות לחיסוני ילדים. המתחמים יפעלו בשעות נרחבות, חלקם בין השעות 8:00-21:00, על מנת לאפשר זמינות ונגישות מרביים. ככל שיידרש אנו ערוכים לפתוח נקודות חיסון נוספות.

רות רלבג, מנכ״לית כללית: "מבצע החיסונים לילדים, המתחיל ביום שלישי, הוא ציון דרך חשוב. החיסון הוא האמצעי שיש בידינו על מנת להמשיך ולשמור על השגרה, להימנע מבידודים ולהגן על אוכלוסיות בסיכון. הצוותים שלנו ערוכים לקבל את ילדי כללית בסביבה מותאמת ונעימה אשר הכנו במיוחד עבורם".

מתחם חיסונים מותאם לילדים בכפר סבא (צילום: דוברות כללית)
מתחם חיסונים מותאם לילדים בכפר סבא (צילום: דוברות כללית)

אתמול נחתו בישראל מאות אלפי חיסוני הילדים של חברת פייזר, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי החל מיום שלישי הקרוב, יחל מבצע החיסונים לילדים בשכבת הגיל 5-11 נגד נגיף הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש התראיין אמש ל"חדשות 13", ואמר כי  משרד הבריאות מעריך שמעל ל-40 אחוזים מהילדים בגילאי 11-5 יתחסנו לנגיף.

עוד אמר אש: "נשב עם קופות החולים כדי להכין את לוחות הזמנים לקראת תחילת מבצע החיסונים. אנחנו לא לוחצים על ההורים, ורוצים שיקבלו את ההחלטה רק על פי דעתם האישית ובהתייעצות מול רופאי הילדים".