אף שמבצע חיסוני הילדים בישראל בגילי 5־11 נגד נגיף הקורונה יוצא לדרך באופן רשמי רק היום, כבר אתמול החלו לחסן ילדים במספר מוקדים.

קופת חולים מאוחדת הציבה אתמול ניידת חיסונים בכיכר דיזנגוף בתל אביב, שם חוסנו מאות ילדים. גם בסניף של מכבי שירותי בריאות ברמת השרון החלו כבר אתמול לחסן גם ילדים.

קופות החולים מדווחות על היענות נרחבת במוקדי השירות, כאשר עשרות אלפי תורים לחיסוני ילדים הוזמנו עד כה. שר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ, פנה אתמול באופן ישיר להורים במסגרת ישיבת הסיעה שלו: "השאננות מסוכנת – לבריאות ולכלכלה. אסור להירדם בשמירה, הקורונה מכה בעולם. קחו את הילדים להתחסן ונוכל למנוע את הגל החמישי ולהמשיך בשגרת החיים".

גם שרת התחבורה, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, התייחסה אתמול בישיבת סיעתה למבצע חיסוני הילדים: "הקורונה עדיין כאן. אני קוראת לכל אזרחית ואזרח בישראל - חסנו את הילדות והילדים שלכם. זה לבריאות שלהם ולבריאות של כולנו, הילדות והילדים, הנכדות והנכדים".

מקדם ההדבקה עלה אתמול ל־1.04, והמשמעות היא כי נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי הארץ. לאור זאת יתכנס היום קבינט הקורונה כדי לקבל החלטות במטרה להוריד את מקדם ההדבקה אל מתחת ל־1.

מאחר שכמחצית מהנדבקים החדשים בתקופה האחרונה הם בגילי 0־11, במשרד הבריאות מקווים כי מבצע חיסוני הילדים יסייע בהתמודדות עם התפשטות הנגיף.

ההערכה היא שקבינט הקורונה יחליט כי מופעי חנוכה יתקיימו כרגיל, אך תהיה הקפדה יתרה על התו הירוק במטרה למנוע מוקדי התפרצות חדשים: תתוגבר כמות הסדרנים באולמות המופעים, תגובש תוכנית בקרה ואכיפה על ידי המשטרה, ויהיו ביקורות פתע במהלך האירועים ברחבי הארץ.

בנוסף, יוצבו עמדות בדיקת אנטיגן בקרבת מתחמי האירועים, תחול חובת עטיית מסיכות במהלך המופעים, ויתקיים מבצע הסברה לאומי בסוגיית חיסוני הילדים.

במקביל, יוצבו ניידות התחסנות בתיאום עם מפיקי האירועים, לטובת הנגשת חיסוני הילדים לציבור. באשר לנתוני תחלואה נוספים מנגיף הקורונה בישראל, אתמול אותרו 453 נדבקים חדשים, כאשר שיעור הנדבקים היומי עומד על 0.61%.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 129 חולים במצב קשה, מתוכם 80 מונשמים. מפרוץ המגיפה בארץ נפטרו 8,177 חולי קורונה.
בגזרת החיסונים, כ־6.3 מיליון ישראלים חוסנו במנת החיסון הראשונה, כ־5.8 מיליון קיבלו גם מנת חיסון שנייה וכ־4 מיליון אף חוסנו בפעם השלישית.