פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר וחברה בוועדת החיסונים של משרד הבריאות ובקבינט המומחים, שוחחה היום (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM והתייחסה לווריאנט הדרום אפריקאי שזוהה בישראל: "אנחנו עוד לא יודעים הרבה עליו, אנחנו יודעים שהמספר של החולים בדרום אפריקה עלה במשך חודש ואני לא בטוחה שזה בגלל הווריאנט הזה. יש לו המון מוטציות, זה מפחיד בגלל ההתפשטות ובגלל העמידות מול החיסון. צריך לבדוק כל מי שמגיע מהאזורים האלו".

"אני זועקת כבר תקופה ארוכה לעשות בדיקה חוזרת חמישה ימים לאחר ההגעה, כי יכול להיות שכשהוא הגיע הבדיקה הייתה שלילית והוא כן נדבק. אין בעולם עוד מידע, יש היום דיון של ארגון בריאות העולמי ואני מקווה שיצא משם עוד מידע על הווריאנט. הוא התפשט סביב דרום אפריקה וזה מטריד", אמרה.

בהמשך דבריה התייחסה לכך שמתנגדת חיסונים שתקפה אותה בחריפות, וטענה כי יש לדבריה "לשרוף אותה בחיים", עתידה לשלם לה פיצוי בסך 42 אלף שקלים. "את הכסף אני אתרום לעמותות שמטפלות בצורה התנדבותית לחלוטין בחיסונים. הדבר העיקרי זה באמת שיראו וייראו. שהאלימות המילולית תלך מאיתנו. גם בקטע של חיסונים ואולי בכלל בחברה הישראלית. אם בן אדם רואה שהוא צריך לשלם על זה - זה תמיד כואב לו", אמרה.

היא הוסיפה כי "היא כתבה לי מכתב התנצלות מאוד מרשים, זאת אישה שמתנדבת ותורמת לחברה והשיגעון חטף אותה כשכל עניין החיסונים עלה. היא התנצלה ואמרה שזה עניין של רגע. זה יגרום לאנשים לחשוב פעמיים".

כשנשאלה האם דרך ההתנהלות אל מול הלא מתחסנים היא עדינה מדי, השיבה רהב: "הנושא הזה מאוד מסובך, אנחנו מדינה דמוקרטית. יכול להיות שזה יוריד את התחלואה אבל עדיין גופו של אדם הוא בבעלות עצמו. מרבית האנשים לא נגד חיסונים מבחינה אידיאולוגית, יש פחד בחוסר ידע וחוסר זמן, אני לא בעד להכריח אדם בכוח להתחסן".

"הגל הרביעי היה של לא מחוסנים, כל כך הרבה אנשים שלא חוסנו במצב קשה בבתי החולים, המשפחות בוכות למה הם לא חוסנו - אני חושבת שזה המידע הכי חשוב שצריך להגיע לכולם", המשיכה.

לדבריה, זה לא תמיד אשמתם, "הייתה אצלנו לא מזמן בחורה אם חד הורית שהייתה במצב קשה ביותר שהרופאה שלה אמרה לה לא להתחסן. הגיעו אל הרופאה ונתנו לה על הראש, יש הרבה רופאים שמדברים נגד החיסונים מחוסר ידע".

"אני לא אומרת שאין תופעות לוואי ושהחיסון לא גרם לדלקת שריר הלב, אבל זה גרם במיעוט של המקרים. אין מה להשוות את דלקת שריר הלב המחלה לעומת מהחיסון. זה לא רק ראש בקיר, יש הרבה אנשים שנכנסים למין מעגל אנטי, הולכים עם מה שהם התחילו איתו ואני מאמינה שהם בעצמם התחסנו. שמעתי גם על מקרים כאלו", הסבירה.

בהמשך דבריה התייחסה לאיומים שהיא מקבלת מתוקף תפקידה, ואמרה כי "אין לי זמן לזה. זה לא כל כך מזיז לי, אבל כשמגיעים כל מיני משפטים כאלו זה מאוד קשה לשמוע. לא הגיוני שיגיעו לרמות אלימות כאלו. לי היה לפני כמה חודשים טובים זום עם 150 רבנים, זה היה אחד הזומים המקסימים שהיו לי. זה היה חוסר ידע, לא כולם חשופים למה שיש בתקשורת. אני בטוחה שאחרי הזום כולם הלכו להתחסן. יש הרבה חוסר ידע, אם נשב ונסביר אולי זה יעזור. כל העניין של ההפרעה בפוריות זה קשקוש". 

בסיום התייחסה לעמידות החיסונים, "הרושם הוא שהבוסטר השלישי שקיבלנו מעניק רמת נוגדנים גבוה יותר מהחיסון השני אז יכול להיות שזה יהיה גם לתקופה יותר ארוכה. לא עבר מספיק זמן בשביל להגיד את זה. אין בריחה מהבוסטר אבל אנחנו לא יודעים לכמה זמן הוא יהיה יעיל. מאוד יכול להיות, ואני מקווה שזה יהיה המצב, ששלושה חיסונים ייתן חסינות לקורונה לתקופה יותר ממושכת. הקורונה היא מחלה חדשה ואנחנו עוד לא יודעים בדיוק".