מנכ"ל חברת "ישראייר" אורי סירקיס שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק בתכנית "איפה הכסף" ב־103fm והתייחס להשפעה של הגבלות הקורונה על תעשיית החופשות. סירקיס אמר כי "הלקוחות שלנו הרבה יותר מאופקים ורגילים למתרחש, לצערנו זה הגל החמישי שאנו חווים, ואנשים מתקשרים לשאול על זכויותיהם".

עוד אמר סירקיס כי "היקף הביטולים נמוך ממה שציפינו, ובניגוד לגלים קודמים עדיין יוצאים הרבה יותר אנשים מאשר אלה שחוזרים. אנו מהווים כ־10 אחוזים מהיקף הפעילות בנתב"ג. אנו מאוד מודאגים כי אנו נמצאים בתהליך מאוד אינטנסיבי של חזרה, זה אפשר לנו לחזור להיקפים של 2019. ציפינו להיקף פעילות דומה בדצמבר".

"כמו שאמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס, בסך הכול אנו מבצעים פה פעולה שנועדה לסגור את האורווה לפני שהסוסים בורחים", הבהיר והוסיף: "אני מקווה שמדינות העולם לא יחשבו שזה צעד שצריך להגיב אליו. מקווה שלא נקבל בשורות כאלה ממדינות נוספות כשאירופה תתעורר". 

בסיום דבריו, הדגיש מנכ"ל 'ישראייר': "למה תיירים אסורים בכניסה לישראל ואנחנו יכולים להיכנס למדינות חו"ל? אין סיבה שתיירים מחוסנים בשלושה חיסונים לא ייכנסו לכאן. עד לפני מספר ימים, לא ידענו על הווריאנט ועדיין יש קושי גדול לתיירים להיכנס לישראל. למזלנו אנו לא טסים למדינות אפריקה, דובאי זה יעד שישראלים נוסעים אליו לבלות". 

"אם נמשיך ככה, כבר לא תהיה לנו תיירות"

אוני עמיאל, הבעלים של קבוצת "עמיאל טורס" וחבר הנהלת לשכת מארגני התיירות הנכנסת שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק וסיפר על תחושותיו בעקבות המצב: "בתחום שלנו המצב מאוד עגום. אנו כבר 17 חודשים מאז תחילת הקורונה, יש קבוצות שנמצאות בארץ, יש קבוצות באוויר בדרך לפה, וקבוצות שאורזות מזוודות ואותן נצטרך לעצור. הנזק נורא. העבודה שלא מתייעצים איתנו ועושים את זה מעל הראש שלנו מעל שנתיים היא מאוד מעציבה ומאכזבת, וגורמת לכך שענף התיירות הנכנסת עומד בפני שוקת שבורה". 

"אם זה יימשך כך לא תהיה כאן תיירות,  לשקם אותה ייקח שנים", הביע את מורת רוחו והוסיף: "אין הלימה בין החלטת ההחלטות, הטרלולים והפתיחה והסגירה לא עובדים בעולם, בטח לא אצלנו. עד הווריאנט האחרון, ההתייחסות הייתה אחרת. מגיעים לנו פיצויים כגורם שסגור, אנחנו סגורים. נשארנו פחות מ־1,000 עובדים, הכסף תקוע ושר התיירות יודע את זה. הכסף נמצא במשרד התיירות והוא לא מגיע אלינו, עוד מעט שנתיים בעצירה מוחלטת של עבודה. יש מתווה שנקבע על ידי משרד האוצר ואגף התקציבים, אך ביולי לא נפתחנו". 

בסיום דבריו, ייחל עמיאל: "התיירות הנכנסת מצריכה פעולה בטווח יותר ארוך. עכשיו אנו נסגרים, ולכו תדעו לאן השבועיים האלה ייקחו אותנו. איפה הכסף?".