סקר מעריב אונליין: התפשטות זן האומיקרון הכניס את הציבור הישראלי לחששות מחודשים מפני התפרצות אפשרית של נגיף הקורונה בישראל. למרות שמרבית האוכלוסייה התחסנה בלפחות חיסון אחד, וכ-4 מיליון אזרחים התחסנו בשלושה, העדויות הרפואיות והגנטיות על טיבו המידבק של הווריאנט עלולות להיות בשורת איוב.

מנכ"ל פייזר מעריך: זו התדירות בה אנחנו עלולים להזדקק לחיסון נגד קורונה

חיסון לקורונה, אילוסטרציה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה, אילוסטרציה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות החשש נשמעו קולות רבים מהמערכת הציבורית בכלל, וממערכת הבריאות בפרט, להיערך מחדש למקרה שבו שרשראות ההדבקה יאבדו שליטה, ונמצא עצמנו אך מהרה בהדרדרות שדומה לזו שפקדה אותנו בימי זן הדלתא. בתוך כך, פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, קרא לבחון את אפשרות חובת החיסונים בארץ בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. נציין כי חובת החיסון היא החלטה שאומצה כבר באוסטריה בשבועות האחרונים, בעקבות העלייה המקומית בתחלואה בקורונה.

בסקר, שאלנו האם לדעתכם חובת החיסון היא החלטה שיש ליישמה בקרוב כדי למנוע מצב של איבוד שליטה על הנגיף, או שמא מדובר בהחלטה שרירותית שפוגעת שוב בחירות האישית להימנע מהליך רפואי או מחיסון.

מתוך כ-43 אלף משתתפים בסקר, כ-8,880 אנשים, המהווים 21% מהמצביעים מאמינים שיש להחיל את חובת החיסונים על כל האזרחים.

מנגד, הרוב המוחץ לו 79% אחוזים מכלל המצביעים שהם כ-34 אלף אישה ואיש - מאמין שלממשלה אין זכות להתערב בנושא, ולמעשה מתנגדים להחלת חובת החיסון על כלל האוכלוסייה.