ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות שהחליטו לסגור את הגבולות, עם התפרצות ווריאנט האומיקרון ברחבי העולם, אך יש כאלה שסבורים כי ההיסטריה סביב הווריאנט החדש מיותרת. פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמנהל רפואי, התייחס לכך הבוקר (חמישי), ואמר בשיחה עם גיא פלג וניסים משעל ב-103fm כי "אנחנו לא במצב חירום". עם זאת, ציין כי "הווריאנט מדבק מאוד, ותוקף יותר ילדים".

"אני לא יודע אם ההיסטריה נכונה", אמר אדלר בפתח דבריו. "אני מבין שרה"מ אמר שאנו במצב חירום, אנו לא במצב חירום. מדובר בווריאנט עם 50 מוטציות. נכון שעל פי הסבירות הגדולה, האומיקרון מדבק מאוד וגם תוקף יותר ילדים, אך כנראה שהוא לא גורם למחלה קשה יותר, וכנראה שהחיסון בחלקו עובד, אני לא יודע בכמה אחוזים. אני חושב שההיסטריה מיותרת, ההתכוננות נכונה אבל איכוני השב"כ הם טעות, לא צריך להיות בהיסטריה".

לדבריו, "אנו עובדים נכון סוף סוף. עדיין אין מחקרים מבוססי מדע שתיתן תשובה חד משמעית, ולכן אמצעי הזהירות שננקטו ברובם נכונים. הממשלה למדה מהגל הקודם, ועכשיו היא הגיבה במהירות. מי שחושב שיש רק שבעה מקרים של אומיקרון בארץ חי בהזיות, יש הרבה יותר". 

את דבר חתם באומרו, כי "הווירוס רוצה לחיות כמונו, והוא מזהה שיש חיסון נגדו ומחפש את נקודות התורפה בהן הוא יכול להמשיך ולהתקיים. לכן הוא פונה לילדים - בדרום אפריקה רוב הנדבקים הם ילדים. לכן אני מפציר בהורים לחסן את הילדים, יהיו עוד וריאנטים, ברור לכולנו שהמגפה הזו לא הולכת לשום מקום, והווריאנטים האלה יכולים להיות אלימים יותר כלפי ילדים. כל הורה צריך לעשות את שיקול הדעת שלו, אנו לא מדינה שמכריחה. אני לגמרי נגד חיוב חיסונים, צריך לעשות הסברה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm