משרד הבריאות פרסם הבוקר (שישי) כי עד כה זוהו בישראל שבעה בני אדם כמאומתים לזן האומיקרון של נגיף הקורונה. על פי משרד הבריאות, ארבעה מתוכם הם לא מחוסנים אשר ששבו מדרום אפריקה וכן שלושה נוספים, מחוסנים, ששבו מאנגליה ודרום אפריקה.

בנוסף, על פי ההודעה, קיים חשד גבוה לעוד 27 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוך כלל המקרים, 22 לא מחוסנים, או מחלימים שעברה חצי שנה מיום החלמתם או מחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. מתוך 27 המקרים, שמונה בלבד הם שבים מחו"ל או כאלו שבאו במגע עם אדם שחזר מחו"ל.בנוסף קיימים 14 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת.

בתוך כך, במהלך אתמול אובחנו 478 מקרים מאומתים לקורונה. מדובר במספר הנמוך ביותר מאז תחילת השבוע. עוד עולה כי מדובר במספר נמוך גם בהשוואה ליום חמישי שעבר, אז אובחנו 537 מקרים מאומתים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ירד גם הוא, וכעת עומד על 112. מצבם של 77 חולים מוגדר קריטי, מהם מונשמים 66. 

בנוסף, לראשונה מאז ה-8 בנובמבר, ירד מקדם ההדבקה בחזרה ל-1. כעת, המגפה לא נמצאת במצב של התפרצות, אך גם לא במצב של דעיכה. במהלך השבועיים האחרונים נרשמה דאגה בקרב בכירי משרד הבריאות לנוכח העלייה בתחלוה, זאת לצד גילוי זן האומיקרון בעולם. עד כה אובחנו בישראל שלושה מקרים מאומתים לוריאנט. 

לאחר ביקורת רבה, אמש הודיעה הממשלה על הסרת השימוש באיכוני השב"כ, שהופעלו על מנת לאתר מאומתים לזן האומקרון. תקנה זו הייתה שנויה במחלוקת בתוך הממשלה, כאשר ארבעה שרים התנגדו לה.