על רקע מבצע החיסונים לילדים שהחל לאחרונה, חברת הכנסת מיכל שיר התראיינה היום (שבת) לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" והכריזה במפתיע כי אינה תחסן את ילדיה.

שיר הוסיפה ואמרה: "כהורה, לא מבינה למה ילד בן 5 צריך להתחסן, אם 0.0003 אחוז מהילדים הבריאים יחלו במחלה קשה? לקחת חיסון? זה טוב שיש חיסונים, אני שמחה שיש חיסונים למדינת ישראל כתרופת מדף למקרה הצורך. קודם צריך לוודא שהמבוגרים יתחסנו. כשאומרים להורים שהם הורים לא טובים אם הם לו מחסנים את הילדים שלהם, ילדים הם לא מנוע הדבקה".

בנט מודיע על משלוח החיסונים החדש, קרדיט: רוני כנפו

כזכור, בתום דיון של צוות הטיפול במגיפות והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה, משרד הבריאות הודיע כי אישר חיסון ילדים בני 5-11 נגד נגיף הקורונה. זאת לאחר שההחלטה התקבלה ברוב של 73 תומכים אל מול שני מתנגדים בלבד. קופות החולים דיווחו בשבוע האחרון על היענות נרחבת במוקדי השירות, כאשר עשרות אלפי תורים לחיסוני ילדים הוזמנו עד כה.

ד"ר אורי לרנר, המנהל המקצועי של עמותת "מדעת", הגיב לדברים: "בניגוד לנטען, הסיכון של ילד שנדבק בקורונה להגיע לאשפוז הוא 1 מכל 900 ילדים שנדבקו, על פי הנתונים שפרסם איגוד רופאי הילדים. כל זאת, עוד לפני שהתייחסנו לתחלואה ארוכת טווח, Long COVID או דלקת רב מערכתית. זכותה וחובתה של חברת הכנסת כאמא לבחור האם לחסן את ילדיה, אבל כדאי שתתבסס על נתוני אמת ולא הטעיות ממקורות שאינם אמינים".