משרד הבריאות עדכן היום את נתוני תחלואת הקורונה בישראל, מהם עלה כי לראשונה מזה כחודשיים אובחנו למעלה מ-1,000 מאומתים חדשים בישראל, וכי אובחנו עד כה כ-175 מאומתים לווריאנט ה"אומיקרון". על כך, ד"ר דורית ניצן, מנהלת החירום בארגון הבריאות העולמי שוחחה היום (שני) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחסה להמשך התפשטות הווריאנט החדש בישראל: "אנחנו שמחים לראות שמתארגנים לגרוע מכל אבל בצעדים מתונים ושקולים. זו הדרך".

בפתח השיחה, נשאלה ד"ר ניצן האם היא שותפה לטענה כי וריאנט ה"אומיקרון" פחות מסוכן מהדלתא: "אני לא יכולה להיות שותפה או לא, כי הדיווחים מדרום אפריקה מורים על כך שאנשים מחוסנים לא חולים קשה. נראה שבאופן כללי זו לא מחלה קשה. אך יחד עם זאת אנחנו מקבלים דיווחים ממדינות אחרות בהן אנחנו רואים שאנשים שלא חוסנו, חולים וחולים יותר קשה מהדלתא. כך שיש עוד חזון למועד אנחנו צריכים ללכת עקב בצד אגודל עם העובדות".

לאחר מכן, התייחסה לאפשרות של סגר כללי על מנת להוריד את התחלואה: "זו הדרך של ישראל כדי לא להעמיס על מערך הבריאות. דנמרק מחוסנת מאוד, בשיעור יותר גבוה מהשיעור של ישראל והם נוקטים בשיטה שבאמת מגבילים את התנועה ואת המגעים בין אנשים, לא בצורה חמורה אבל מאחר ויש 85 אחוז מהאוכלוסייה מחוסנת כמו שצריך הם יכולים להתמודד אחרת. אי אפשר להשוות, כל מדינה עם המאפיינים שלה – מערך הבריאות והדרך בה הוא מתפקד".

האם נכשלנו בפרויקט חיסון הילדים?
"אנחנו ממליצים לעקוב אחר המלצות המדינות, כרגע אין הרבה מדינות שחיסנו ממש את כל אוכלוסיית הילדים, צריך לעשות את זה ולהבין את ההורים. אני חושבת שבישראל רוב ההורים יעשו את זה. להבין את ההורים שרוצים לדעת יותר, לקבל את המידע. נכון שצריך לחסן את הילדים אבל אני מבינה שההורים מבקשים זמן להתארגן וכרגע אין זמן. האומיקרון עומד בפתח ובמקומות בהם ילדים לא מחוסנים הם חולים יותר".

בסיום, התייחסה ד"ר ניצן לתרופה של פייזר, ואמרה: "התרופות נמצאות בסל הכלים של החולים. הן נמצאות בשימוש במדינות בהן יש מספר חולים קשה יותר גדול מישראל. יש תרופות מסוימות שאנחנו חוששים או בודקים כרגע את האפקטיביות שלהם נגד זן האומיקרון, ואת זה נדע בשבועות הקרובים. אנחנו בודקים את זה. לפי בדיקות המעבדה אנחנו יודעים שהיא יעילה".