"נגיע לעשרות חולים מונשמים": החשש מהגבלות שיקבעו בעקבות התפרצות זן האומיקרון של נגיף הקורונה מדאיג את הציבור וגם את מערכת הבריאות שעלולה למצוא את עצמה מתמודדת עם עומסים כבדים באמצע עונת החורף. סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה ד"ר צבי שלג שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ ב"קפאין" ברדיו צפון 104.5FM, וטען: "הגל החמישי כבר נמצא פה".

"אני האחרון שאחלוק על האמירה של ראש הממשלה", התייחס שלג ראשית להתבטאות של בנט, שטען שרוב האזרחים ידבקו באומיקרון. "אני מניח שזאת אמירה שמבוססת על הערכות של אנשי המקצוע, שמסתכלים על המספרים בבריטניה ובדנמרק ורואים את ההכפלות של ההדבקה". הוא המשיך וטען: "הגל החמישי כבר נמצא פה. כמות מאומתי האומיקרון שנמצאים בישראל, על פי קצב ההחלפה, תוך שבוע שבועיים גל נוסף יתקוף את מדינת ישראל".

"אנחנו מתמודדים עם תרחישי אי וודאות, ככל שחולף הזמן מגוון האפשרויות והגמישות שלנו ממשיך להיבנות", אמר בהמשך לשאלה על מוכנות בתי החולים לגל תחלואה נוסף. "ברמת ההכשרה, הידע, התשתיות וכל הנדרש - מתכוננים לכל תרחיש אפשרי". שלג טען כי בתקופה הקודמת פעלו כארבע מחלקות קורונה פעילות בבית החולים, ולקראת ההחמרה ברמת התחלואה אמר: "אנחנו נערכים לתרחיש בסדר גודל גדול יותר. הגענו לסדר גודל של 40 חולים מונשמים".

מחלקת קורונה (ארכיון) (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
מחלקת קורונה (ארכיון) (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הוא הוסיף לדבר על מרכיב ההפתעה והחוסר בנתונים שיש כרגע בהתמודדות עם האומיקרון: "הנתון היחיד כרגע שיש זה קצב ההכפלה. קצב ההכפלה מעיד על יכולות ההדבקה. ככל שהנתונים מצטברים מאפריקה ואירופה, אנחנו יודעים שקצב ההכפלה גבוה יותר באומיקרון. לגבי החולים הקשים קשה לדעת, כי יש לנו מעט נתונים. הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה העבר, וראינו שהרוב המוחלט של האנשים שהיו מאושפזים במצב קשה היו אנשים שלא היו מחוסנים".

בנימה זו סיכם הרופא הבכיר ופנה אל אלו שעדיין מתמהמהים בקשר לקבלת החיסון: "מי שיסייר במחלקות הקורונה בבית החולים שלי, ידאג ללכת להתחסן".