בניסיון להתמודד עם התפשטות זן האומיקרון בישראל, החליט שלשום קבינט הקורונה על שורת הגבלות אשר התקבלו במטרה להקשות את החיים על אנשים שטרם התחסנו או שעדיין לא חיסנו את ילדיהם. בין השאר אישרו השרים את מתווה החינוך, במסגרתו ילמדו באופן מקוון ביישובים כתומים ואדומים שבהם שיעור ההתחסנות נמוך מ־70%. ההחלטה על הלמידה מרחוק ברשויות אדומות וכתומות תחול בחטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז'־י"ב) באופן מיידי, ובבתי הספר היסודיים (כיתות א'־ו') החל מעוד שלושה שבועות.

בנוסף, החליטו השרים כי בדיקות אנטיגן לילדים לצורך תו ירוק לא יהיו במימון המדינה החל מהחודש הבא. הורים רבים לילדים קיבלו ברגשות מעורבים את התקנה הזו. "קבעתי תור ליום שני לחסן את שני הילדים שלי, שהם מתחת לגיל 12, כי כבר אין לי ברירה. אילצו אותנו לחסן את הילדים דרך הכיס. לא נוכל לעמוד בתשלום של 100 שקלים לבדיקות של הילדים פעם־פעמיים בשבוע. בתקופת החורף גם אי אפשר לצאת למקומות פתוחים, כאשר במקומות הסגורים דורשים התו הירוק, או בדיקה שלילית", סיפר חיים מרמת גן. לדבריו, "נראה לי שהשלב הבא יהיה שההורים ישלמו עבור בדיקות כתנאי לכניסה לבתי הספר. זה ייאלץ רבים לחסן את ילדיהם למרות שהם לא רצו לעשות את זה. אבל קשה להשאיר ילד כל הזמן בבית".

אלי, אב לתלמיד בן 11 המתגורר בבת ים אמר בנחרצות: "זה מעט מדי. לא צריכים לחייב רק דרך הכיס לחסן את הילדים, אלא גם בצעדים נוספים. מי שלא רוצה להתחסן – שלא ייצא מהבית ולא יסכן את הסובבים אותו. אני אדם עם מחלת רקע ואלו שלא רוצים להתחסן צריכים לחשוב גם על אחרים". לעומתו, רחלי מתל אביב מתחה ביקורת על הצעד: "רוצים לאלץ אותי לחסן את הבת שלי. אבל זה לא יעזור. אנחנו מדינה דמוקרטית ולא דיקטטורה".

משה, אב לשניים ממרכז הארץ הוסיף: "בנוסף לגזרות, לימי הבידוד ושאר הרעות החולות כתוצאה ממשבר הקורונה המתמשך, עכשיו גם מפילים הוצאה כלכלית נוספת על ההורים".