שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, התראיינה הבוקר (חמישי) בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM ותקפה את ההחלטות שאושרו בקבינט הקורונה, לרבות למידה מרחוק ביישובים אדומים וכתומים בכיתות בהן אחוז ההתחסנות הוא נמוך, כמו גם האפשרות לחיסון רביעי לאוכלוסיה הבוגרת.

"לימודים מרחוק? המשמעות של הדבר הזה שנמצא את עצמינו במציאות בה אנחנו מחזירים את הילדים הביתה. לא אתן לזה לקרות. אמשיך להילחם על כך כדי למצוא את הפתרונות שהילדים ישמרו על השגרה", אמרה.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

לדברי השרה, ישנם נתונים התומכים בכך שיש עליה בתחושות דוגמת בדידות, אובדנות, הפרעות אכילה, ועוד. "כל אלו הן מגיפות בפני עצמן שאנחנו חייבים להידרש גם להן, אי אפשר להתמקד רק בקורונה. הנושא של סגר לא צריך להיות בכלל על סדר היום". 

באשר לחיסון רביעי, הדגישה כי אין די נתונים מחקריים המצדיקים זאת, והוסיפה: "עדיף לחכות, חד משמעית, כולם אומרים את זה". השרה הבהירה כי "אם לא הצלחנו דרך הממשלה, נפעל דרך הכנסת כדי להבטיח שהילדים שלנו לא ילכו הביתה. יש לי משימה אחת כשרת החינוך והיא לשמור על הילדים ולהבטיח להם שגרה".

"המומחים אמרו שלא נכון להפעיל לחץ על ההורים", כך הגיבה השרה כשנשאלה על חיסוני הילדים. "צריך לגייס אותם לא דרך סנקציות. אני מסכימה עם ההורים שפתאום מייצרים לחץ וזה בניגוד למה שהובטח להם, גם ע"י הד"ר שרון אלרעי פרייס".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm