חוששים מעומס נוסף בבתי החולים: לקראת חג המולד והתפשטות זן האומיקרון, מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת, ד"ר נאיל אליאס, מודאג ממקדם ההדבקה הגבוה של זן הקורונה החדש, בייחוד לאור ההתקהלויות בחגים. "מספרי ההתחסנות נמוכים, אני מקווה שזה לא יביא עוד שבועיים גל גבוה של הדבקות", אמר הבוקר (חמישי) ליואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM בתוכנית "קפאין".

"אנחנו חיים את מה שחיינו לפני חצי שנה ושנה. שוב גל תחלואה, גל חמישי. ההמלצות להנחיות הן אותן הנחיות, ואותם נתונים לגבי הדעיכה ברמת החיסוניות אצל אותן אוכלוסיות. ומדינת ישראל למודת ניסיון, והקדימו את העולם בכל מה שקשור לקורונה וחיסוני קורונה", אמר תחילה.

"אנחנו הראשונים שמגיבים לגל החמישי, ואני חושב שבצדק רב. החיסון השלישי, הבוסטר, עצר את הגל הרביעי. אני מקווה שנוכל להשתלט על הגל הזה באותו האופן. מה שמאפיין את הווריאנט החדש הוא שמקדם ההדבקה שלו מאוד גבוה. התסריט הקשה הוא שנראה אלפים של מאומתים ויהיה צורך באישפוזים, מה שייצור עומס על בתי החולים".

רופאים במחלקת קורונה (צילום: מארק ישראל סלם)
רופאים במחלקת קורונה (צילום: מארק ישראל סלם)

"לא מרגישים (את העומס) עדיין בבתי החולים, אבל אנחנו נערכים לקראת", אמר. "לגבי חג המולד", הוסיף אליאס, "אנחנו נערכים כמו כל שנה. אני מאוד מודאג לקראת החג מולד וההתקהליות שיהיו. מקווה שבעוד שבועיים זה לא יגמר בגל גדול".

"אנחנו גם רואים עייפות ושחיקה, ואת האמון שירד בצורה דרסטית בהנחיות ובמערכת", המשיך "המספרים של ההתחסנות מאוד נמוכים, וצריך למצוא את הדרך להעלות את אמון הציבור. ההנחיות לא יכולות להמשיך להישאר על הנייר, חייבים להתחיל ליישם אותן".