מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר הבוקר (שישי) מתן חיסון רביעי במוסדות "מגן אבות ואמהות", בבתי החולים הגריאטריים ובמסגרות חוץ ביתיות לתחלואה כפולה של הרווחה. ההחלטה של פרופ' אש התקבלה, לאחר שעלה חשש מהתפרצויות תחלואה במוסדות אלה. כמו כן, גם עובדי המוסדות יורשו להתחסן במנה הרביעית. ההחלטה מגיעה לאחר שהודיע אתמול על מתן החיסון הרביעי למדוכאי חיסון בלבד.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב להחלטתו של פרופ' אש וכתב: "מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש, החליט על חיסון רביעי לאוכלוסיית מגן אבות ואמהות. זאת משום שהחלו שם יותר הדבקות, והסיכון של התפרצות באוכלוסייה הפגיעה הזו עלול להיות חמור. מטה מגן אבות יבצע היום את ההיערכות לחיסון בכל המוסדות".

יולי גת, יו"ר איגוד בתי האבות, הגיב להחלטה ואמר: "אנו מברכים על פעולות הממשלה להגן על האוכלוסייה היקרה לנו מכל, אוכלוסיית הזקנים. רוב מוחלט של הדיירים מחכים לבוסטר הרביעי. הם חוששים מהנגיף הארור על פני תופעות הלוואי. אנו מקווים שממשלת ישראל תגן על הזקנים מעבר לבוסטר הרביעי ותידרש גם לנושא תגבור המוסדות בכוח אדם לתפעול מערך הבדיקות המהירות וכן, תקצוב התמודדותם עם הנגיף בכדי למנוע קריסת מוסדות".